ΧΡΗΜΑ

Στη «μάχη» της Black Friday από νωρίς η αγορά

Στη «μάχη» της Black Friday από νωρίς η αγορά
Eurokinissi

Κάθε χρόνο και νωρίτερα οι επιχειρήσεις αρχίζουν να κινούνται σε ρυθμούς Black Friday, με αποτέλεσμα η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου να έχει εξελιχθεί ουσιαστικά ως η ημέρα που κορυφώνεται μία εμπορική περίοδος η οποία διαρκεί τελικά σχεδόν έναν μήνα.

Παρότι οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, από τότε που καθιερώθηκε στη χώρα μας η Black Friday, είναι εκείνες που μπαίνουν πρώτες στη «μάχη», τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και από διάφορους άλλους κλάδους, ξεκινούν πλέον από νωρίς τις προωθητικές τους ενέργειες. Από εκείνους της ένδυσης και υπόδησης, μέχρι των καλλυντικών, των ειδών για το σπίτι αλλά και των υπηρεσιών, όπως γυμναστήρια, κομμωτήρια κτλ.

Ως «προθέρμανση», από τις αρχές του μήνα οι πρώτες - μικρότερες συνήθως- προσφορές που γίνονται, αφορούν σε συγκεκριμένους κωδικούς, ώστε πλησιάζοντας προς την 29η Νοεμβρίου αυτές να επεκταθούν και σε μεγαλύτερο εύρος προϊόντων. Την τελευταία εβδομάδα του μήνα άλλωστε, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, στον «χορό» αναμένεται να έχει μπει και το σύνολο της αγοράς, σταδιακά έως τότε και οι μικρότερες επιχειρήσεις.

Στην εξέλιξη αυτή της Black Friday σε... Black Month, καθοριστικό ρόλο φαίνεται να έχει διαδραματίσει η ραγδαία άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και η εξοικείωση πλέον μεγαλύτερου ποσοστού των καταναλωτών με τις online αγορές. Έτσι, από την πλευρά τους οι λιανέμποροι επιχειρούν από νωρίς να «ζεστάνουν» το καταναλωτικό ενημερώνοντάς το - τόσο μέσω των e-shop τους, όσο και με newsletter - για τις προσφορές που θα «τρέξουν» τη συγκεκριμένη περίοδο. Από τη άλλη, οι καταναλωτές έχουν πλέον τη δυνατότητα μέσω του διαδικτύου για καλύτερη, άμεση αλλά και πιο αναλυτική σύγκριση τιμών, προκειμένου να διαπιστώσουν τις πραγματικές «ευκαιρίες» προτού προχωρήσουν σε αγορές.

Σε μία περίοδο άλλωστε που οι πληθωριστικές πιέσεις σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες συνεχίζουν να επιβαρύνουν το εισόδημα των νοικοκυριών, η αγοραστική κίνηση αποτελεί ερωτηματικό ακόμη και τις περιόδους προσφορών και εκπτώσεων. Ενδεικτικά των προθέσεων των καταναλωτών σχετικά με τη φετινή Black Friday και τη Cyber Monday που ακολουθεί τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου, είναι τα στοιχεία έρευνας της ΕΥ, σύμφωνα με τα όποια, οι μισοί Έλληνες δηλώνουν πως σκοπεύουν να προχωρήσουν σε αγορές ενώ οι άλλοι μισοί εμφανίζονται επιφυλακτικοί. Οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών και οι ειδικότερα οι φοιτητές (65% και 69% αντίστοιχα) εμφανίζονται πιο πρόθυμοι ενώ υψηλότερα ποσοστά εμφανίζουν και οι οικογένειες με ανήλικα παιδιά (60%). Την ίδια στιγμή, 4 στους 5 καταναλωτές που προτίθενται να πραγματοποιήσουν αγορές κατά την συγκεκριμένη περίοδο, δήλωσαν ότι αναβάλλουν έως τότε, κάποιες εξ αυτών.