Ιδιωτική ετικέτα: Το ράλι διάρκειας και το νέο τοπίο στην αγορά
Ανανεώθηκε:
Το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνεται, εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων της τελευταίας τριετίας, σε ιστορικά υψηλά για τα δεδομένα της χώρας μας ενώ σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων τα PL, αποτελούν ακόμη και τον leader της αγοράς.
Όσο η ακρίβεια συνεχίζει να πιέζει τον οικογενειακό προϋπολογισμό των ελληνικών νοικοκυριών, παρά την αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων που παρατηρείται από τις αρχές του έτους, η κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, συνολικά, συνεχίζει να καταγράφει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, ειδικά σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα.
Έτσι, παρότι η Ελλάδα συνεχίζει να υπολείπεται ακόμα, στο ποσοστό που εμφανίζουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες ως προς το μερίδιο των PL στο συνολικό ''καλάθι'' των καταναλωτών, ειδικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, η «μάχη» που δίνεται με τα αντίστοιχα επώνυμα, αποδεικνύεται σκληρή. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία για την κατηγορία του γιαουρτιού, όπου πλέον το ιδιωτικής ετικέτας κυριαρχεί, καθώς ένα στα τρία γιαούρτια που καταναλώνονται από τους Έλληνες, είναι PL.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας Circana για το 4μηνο του 2024, το συνολικό μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνεται στο 27,1% επί του συνόλου των πωλήσεων, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 4,5%. Στην κατηγορία των τρόφιμων, στην οποία μάλιστα τα προηγούμενα χρόνια οι καταναλωτές εμφανίζονταν περισσότερο διστακτικοί ώστε να στραφούν στα PL, καταγράφεται αύξηση από το 26,3% το 2023, στο 27,5% το 4μηνο του 2024. Τα αντίστοιχα στοιχεία της εταιρείας Nielsen, εμφανίζουν το μερίδιο της ιδιωτική ετικέτας στο 25,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024, με ποσοστό ανάπτυξης της τάξεως του 5,4%.
Στο πλαίσιο αυτό, η «μάχη» που δίνεται μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, στο πεδίο των PL προϊόντων, τα οποία παράγονται από τις μεγάλες εταιρείες για λογαριασμό τους, εντείνεται όλο και περισσότερο το τελευταίο διάστημα. Μεγάλοι «παίκτες» του κλάδου, επενδύουν στη συγκεκριμένη κατηγορία προκειμένου να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους, την ίδια στιγμή, άλλωστε, που και στη συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών έχει βελτιωθεί σημαντικά, σε σχέση με το παρελθόν, η άποψή τους ως προς την ποιότητα των μη «επώνυμων» προϊόντων.