ΧΡΗΜΑ

Έρευνα: 329 ευρώ τον μήνα ξοδεύει ο μέσος Έλληνας καταναλωτής για σούπερ μάρκετ

Έρευνα: 329 ευρώ τον μήνα ξοδεύει ο μέσος Έλληνας καταναλωτής για σούπερ μάρκετ

Ψώνια σε σούπερ μάρκετ 

ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ / EUROKINISSI

Το προφίλ του μέσου Έλληνα καταναλωτή στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ σκιαγραφεί η έρευνα Shopper Trends της Nielsen IQ. 

Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.

Σύμφωνα με την έρευνα ο μέσος αγοραστής, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα - τα 42 έτη - και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό.

Το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Οι κατηγορίες προϊόντων που εντοπίζονται με τη μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στο καλάθι του αγοραστή αφορούν τα βασικά είδη διατροφής, κυρίως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, οι αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτομικά.

Ο καταναλωτής επιλέγει κυρίως φρέσκο κρέας, πουλερικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά αλλά και φρέσκο γάλα. Επίσης επιλέγει snacks, σοκολάτες / μπισκότα αλλά και αναψυκτικά.

Προσφορές και προωθητικές ενέργειες

Αναφορικά με το θέμα των τιμών και των προσφορών, οι αγοραστές δηλώνουν ότι βλέπουν τις τιμές να αυξάνονται και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός τυχόν πολυτελών ειδών.

Οι προωθητικές ενέργειες επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με τον έναν στους τέσσερις αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.

Τέλος σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι γνωρίζουν καλά τις τιμές των προϊόντων που αγοράζουν σε τακτική βάση άρα είναι επίσης σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές.