Servicers: Πώς θα λειτουργεί η ατομική ενημέρωση των δανειοληπτών
Σε εφαρμογή είναι η υποχρέωση των διαχειριστών πιστώσεων να θέσουν σε λειτουργία την ειδική ψηφιακή πλατφόρμα ενημέρωσης για τους δανειολήπτες για την παροχή προσωποποιημένης πληροφόρησης.
Με τον τρόπο αυτό εγκαινιάζεται μια νέα εποχή στον τρόπο παροχής των υπηρεσιών προς τους δανειολήπτες και ενισχύεται η ενημέρωση και η διαφάνεια στις συναλλαγές, καθώς όλοι οι δανειολήπτες πλέον θα μπορούν να λάβουν εξατομικευμένη ενημέρωση για το δάνειό τους, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες, άμεσα, έγκυρα και χωρίς κόστος.
Ποιες προσωποποιημένες πληροφορίες θα βρείτε
Τα σημαντικότερα – κατ’ ελάχιστον – στοιχεία που περιλαμβάνονται στο ηλεκτρονικό σύστημα είναι:
- πληροφορίες σχετικά με τα ποσά που οφείλει ο δανειολήπτης, με αναλυτική καταγραφή των ποσών που οφείλονται ως κεφάλαιο, τόκοι, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο,
- την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής.
Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα παρακολουθεί στενά την ορθή και απρόσκοπτη λειτουργία των συστημάτων αυτών, ενώ παράλληλα θα συνεχίσει να λαμβάνει πρωτοβουλίες για την υποστήριξη των δανειοληπτών και την ενίσχυση της διαφάνειας. Η πρόσβαση στην ενημέρωση αποτελεί δικαίωμα όλων των πολιτών.
Υπενθυμίζεται πως η υποχρέωση αυτή θεσπίστηκε από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, προκειμένου να βελτιωθεί η παροχή υπηρεσιών στους δανειολήπτες και να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι δυσχέρειες στην επικοινωνία, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων.
Ποιες είναι οι πλατφόρμες ενημέρωσης
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να απευθυνθούν στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας διαχείρισης, η οποία έχει τον έλεγχο του δανείου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα έχουν αναρτήσει οι κυριότεροι servicers:
1. Cepal (e-cepal)
Η ψηφιακή πλατφόρμα εξυπηρέτησης θα παρέχει στους δανειολήπτες να διαχειριστούν τις δανειακές τους υποχρεώσεις 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Κλικ εδώ.
Στην πλατφόρμα θα βρείτε αναλυτικά στοιχεία οφειλών ανά κατηγορία δανείου κι ανά χαρτοφυλάκιο. Πρόσβαση στα στοιχεία του δανείου όπως συνολικό ποσό οφειλής, επιτόκιο, ύψος δόσης, εκκρεμείς κι επερχόμενες δόσεις και κατάσταση οφειλής, μεταξύ άλλων.
- Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στις υπηρεσίες του e-Cepal θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένος χρήστης. Οι μη εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να έχουν μόνο μερική πρόσβαση στις λειτουργίες της πλατφόρμας.
2. doValue
Στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προσωποποιημένης Πληροφόρησης - My e- Servicing Portal οι υπόχρεοι μπορούν να βρουν πληροφορίες σχετικά με την οφειλή τους, όπως το υπόλοιπο, την επόμενη δόση και το επιτόκιο. Κλικ εδώ.
Για την εγγραφή τους, θα χρειαστεί να έχουν διαθέσιμα κινητό τηλέφωνο, email και τους κωδικούς πρόσβασής στο taxisnet. Σε κάθε επόμενη είσοδό στην πλατφόρμα θα χρησιμοποιούν τους προσωπικούς κωδικούς που δημιουργήσει κατά την εγγραφή.
- Εάν η οφειλή ανήκει σε ένα από τα παρακάτω χαρτοφυλάκια ο ενδιαφερόμενος επιλέγει το My e-Servicing Portal.
Cairo No1 Finance DAC - Cairo No2 Finance DAC - Frontier Issuer DAC - Frontier II Issuer DAC - Mexico Finance DAC - Intrum Hellas DAC - Intrum Hellas DAC – πρώην Cairo 1 ή 2 - Creditable Opportunities Fund SCA SICAV-RAIF - Gramilton DAC - XYQ LUXCO S.À R.L - Eagle Issuer DAC.
- Εάν η οφειλή ανήκει στο χαρτοφυλάκιο Eurobank, ERB Recovery Dac ή στο χαρτοφυλάκιο της Τράπεζας Αττικής μπορείτε να υποβάλετε αίτημα ενημέρωσης οφειλής στο doValue Greece Wizard.
Επίσης οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλέσουν στο 210-4847500 (9:00 π.μ – 5:00 μ.μ εργάσιμες ημέρες).Σε κάθε επικοινωνία πρέπει να έχουν διαθέσιμα τον αριθμό δανειακού λογαριασμού και τον αριθμό φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ).
Σημειώνεται πως οι δανειακές οφειλές ενημερώνονται μέχρι την5η ημερολογιακή ημέρα κάθε μήνα με ημερομηνία αναφοράς το τέλος του προηγούμενου μήνα και δεν είναι η τρέχουσα οφειλή.
Η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προσωποποιημένης Πληροφόρησης της Intrum λέγεται My Intrum Portal.
Όσον αφορά στις απαιτήσεις με δικαιούχους τις Εταιρείες Ειδικού σκοπού/ απαιτήσεις συμπεριληφθείσες στα χαρτοφυλάκια Phoenix, Vega I, Vega II, Vega III, Sunrise I, Sunrise II, Sunrise ΙII, Senna NPL Finance DAC:
- οι υπόχρεοι θα χρειαστεί να συνδεθούν με τους κωδικούς που έχουν στην WINBANK (κλικ εδώ) - ηλεκτρονική τραπεζική της Τράπεζας Πειραιώς.
Όσον αφορά στις απαιτήσεις με δικαιούχους τις Εταιρείες Ειδικού σκοπού/ απαιτήσεις συμπεριληφθείσες στα χαρτοφυλάκια Intrum Hellas DAC (Aeolus), Intrum Hellas 2 DAC & Alpheus Hellas DAC (Earth):
- οι υπόχρεοι θα χρειαστεί να συνδεθούν στο Customer Portal της Intrum (κλικ εδώ), με το email και το κινητό τους τηλέφωνο.
4. Quant
Με το Quant my account (κλικ εδώ) οι ενδιαφερόμενοι θα βρουν υπηρεσίες υποστήριξης, επικοινωνίας και ενημέρωσης.
Μέσω της νέας αυτής διαδικτυακής πλατφόρμας, μπορείτε πλέον να διαχειρίζεστε τον λογαριασμό σας με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.
Για την εγγραφή στην ψηφιακή πλατφόρμα οι ενδιαφερόμενοι θα χρειαστούν τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), τον Κωδικό Πελάτη και την Ημερομηνία Γέννησης.