Πέφτει η αυλαία των χειμερινών εκπτώσεων – Μειωμένη η φετινή αγοραστική κίνηση
Οι πληθωριστικές πιέσεις και η ακρίβεια στα βασικά αγαθά άφησαν έντονο το «αποτύπωμά» τους στην πορεία της φετινής χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, η οποία σύμφωνα με εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων της χώρας, κινήθηκε πτωτικά σε σχέση με πέρσι, τουλάχιστον για την πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Η «αυλαία των εκπτώσεων πέφτει σήμερα ενώ αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις αναμένεται να συνεχίσουν τις προσεχείς μέρες με προσφορές σε συγκεκριμένα προϊόντα, προκειμένου να ρευστοποιήσουν, όσο το δυνατό περισσότερο, το διαθέσιμο απόθεμα της χειμερινής σεζόν.
«Μειωμένος 20% ο τζίρος στις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις»
Η υποτονική κίνηση που παρατηρήθηκε στην αγορά κατά το πρώτο μήνα των εκπτώσεων διατηρήθηκε σε όλη τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου, με τον Φεβρουάριο να κινείται μάλιστα με ακόμη χαμηλότερους ρυθμούς, όπως επισημαίνει στο CNN Greece, o Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θεόδωρος Καπράλος.
«Για την πλειονότητα των μικρότερων επιχειρήσεων ο τζίρος εμφανίζεται μειωμένος κατά περίπου 20% σε σχέση πέρσι» υπογραμμίζει ο κ. Καπράλος. Οι πιέσεις που δέχεται το διαθέσιμο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών λόγω της συνεχιζόμενης ακρίβειας έχει οδηγήσει σε αδυναμία κατανάλωσης και περιορισμό των αγορών, όπως εξηγεί.
Ακόμη ένα στοιχείο πάντως που επηρέασε την πορεία των σημερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τον κ. Καπράλο είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της περιόδου των Χριστουγέννων αρκετές από τις αγορές των καταναλωτών έγιναν με πιστωτικές κάρτες. «Περίπου μία στις δύο» σημειώνει. Αυτό οδήγησε μεν σε μία θετική εικόνα στην αγοραστική κίνηση των εορτών, από την άλλη ωστόσο είχε ως αποτέλεσμα οι υποχρεώσεις των καταναλωτών να μετακυληθούν προς τους επόμενους μήνες επηρεάζοντας και την πορεία της κατανάλωσης κατά την περίοδο των εκπτώσεων.