Ακρίβεια: Το νέο «τοπίο» στα ράφια των σούπερ μάρκετ – Τι συμβαίνει με τις ανατιμήσεις
Την ίδια στιγμή που τα νοικοκυριά παραμένουν υπό την πίεση της ακρίβειας σε βασικά αγαθά, οι ανατιμήσεις σε προϊόντα - έστω και μικρότερες- συνεχίζονται κι ενώ περίπου 8-10 προμηθευτές προχώρησαν σε ανάκληση των αυξήσεων που είχαν ανακοινώσει, προτού ισχύσει το μέτρο που προβλέπει τρίμηνο «αποκλεισμό» από τις προσφορές για όσες επιχειρήσεις κάνουν ανατιμήσεις.
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της ΗΟRECA, με την εφαρμογή του εν λόγω μέτρου, σε αναλογία 1 προς 5 - σε επίπεδο κωδικών - ανακλήθηκαν αυξήσεις που είχαν ανακοινωθεί μεν αλλά δεν είχαν τεθεί σε ισχύ. Οι κωδικοί αφορούν σε προϊόντα από συνολικά 8-10 προμηθευτές, όπως εξήγησε.
«Πολύ περισσότερες ανατιμήσεις συνεχίζουν να είναι σε ισχύ, παρά εκείνες που ανακλήθηκαν» σημείωσε πάντως ο κ. Παντελιάδης. Πρόσθεσε ωστόσο ότι συνολικά οι ανατιμήσεις μειώνονται. Σε ό,τι αφορά δε, προϊόντα στα οποία καταγράφονται πλέον σημαντικές μειώσεις στις τιμές, ανέφερε ενδεικτικά τα σπορέλαια, η τιμή των οποίων είχε εκτιναχθεί στις αρχές του πολέμου στη Ουκρανία καθώς και τα εισαγόμενα τυριά από αγελαδινό γάλα.
«Το βασικό είναι να σταματήσουν οι αυξήσεις και να ''διορθωθούν'' οι μεγάλες αυξήσεις που έγιναν» υπογράμμισε. Ο επικεφαλής του Ομίλου Metro αναφέρθηκε και στην αναταραχή που έχει προκληθεί από την κρίση στη Ερυθρά Θάλασσα, σημειώνοντας ότι στα προϊόντα (κυρίως bazaar) που έρχονται από Ινδία, Κίνα και χώρες της Ασίας, έχει ανέβει το κόστος.
Την ίδια στιγμή τα σούπερ μάρκετ, όπως σημείωσε, βρίσκονται εν αναμονή των νέων τιμοκαταλόγων από τους προμηθευτές με τα προϊόντα για τα οποία από την 1η Μαρτίου αλλάζει το καθεστώς των προσφορών, σύμφωνα με τα νέα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης. Yπενθυμίζεται ότι σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων (απορρυπαντικά, καθαριστικά και χλωρίνες, σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα και σαπούνια, οδοντόκρεμες και βρεφικές πάνες), περιορίζονται κατά 30% οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ. Ο στόχος του μέτρου είναι το όφελος που προκύπτει, να μεταφέρεται στον καταναλωτή, με αντίστοιχη μείωση των τιμών στο ράφι.