ΧΡΗΜΑ

Το «ράλι» της ιδιωτικής ετικέτας την τελευταία τριετία

unsplash

Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επί των συνολικών πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ ενισχύθηκε από το 2020 έως σήμερα κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες ενώ στο 9μηνο του 2023, τα pl καταγράφουν διψήφια ανάπτυξη της τάξεως του +12.6% σε σύγκριση με πέρσι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιστοιχούν πλέον πωλήσεις που φτάνουν το 26,2% στο σύνολο των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, όταν το 2020 ήταν στο 24,3%. Το 2021, το μερίδιό τους μειώθηκε κατά 2,8 μονάδες και διαμορφώθηκε 23,6% ενώ στη συνέχεια, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων το 2022, το ποσοστό τους αυξήθηκε κατά 17,7% και έφτασε στο 25,8%.

Η συμμετοχή των private label προϊόντων στις συνολικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξάνεται σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, διατηρώντας τη δυναμική τους και το 2023.

Αναλυτικά ανά κατηγορία:

  • Στα τρόφιμα το μερίδιο των pl φτάνει 26,6% έναντι 26,2% πέρσι και 24,3% το 2021.
  • Στα προϊόντα οικιακής φροντίδας φτάνει το 25,7% έναντι 24,8% συγκριτικά με το 2022 και 22,7% το 2021.
  • Στα είδη προσωπικής φροντίδας φτάνει το 21% έναντι 19,5% πέρσι και 17,3% το 2021.

Περισσότεροι οι καταναλωτές που τα θεωρούν «value fore money»

Όπως διαμορφώνεται πλέον η εικόνα στην ελληνική αγορά, αν και η χώρα μας συνεχίζει ακόμα να υπολείπεται σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες ως προς το ποσοστό των pl στις συνολικές αγορές των καταναλωτών, φαίνεται ωστόσο πως έχουν πλέον μπει για τα καλά στις συνήθειες τους.

Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας της Focus Bari που δείχνει, πως σε ποσοστό 96% οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αγοράσει έστω και μία φορά προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ενώ το 93% βάζει τα PL προϊόντα τακτικά στο καλάθι του. Παράλληλα, στη σύγκριση που γίνεται σε σχέση με μία 10ετία και μία 20ετία νωρίτερα, η γενική άποψη του ελληνικού κοινού για τα private labels βελτιώνεται διαχρονικά. Ως προς την ποιότητα και την αισθητική τους, σήμερα παρουσιάζουν συνολικά καλύτερη εικόνα στο ελληνικό κοινό, παρότι αυξάνεται η αναλογία εκείνων που θεωρούν ότι το επίπεδό τους χειροτερεύει με τα χρόνια.

Σημαντική διαφορά μέσα στην τελευταία δεκαετία διαπιστώνεται επίσης στο ποσοστό των καταναλωτών που πιστεύουν ότι «αξίζουν τα λεφτά τους» και συγκεκριμένα από 64% το 2010 σε 83% το 2023. Ωστόσο, παρά τη βελτιωμένη εικόνα των pl, οι περισσότεροι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να αγοράσουν επώνυμη μάρκα αν την έβρισκαν σε τιμή αντίστοιχη με εκείνη της ιδιωτικής ετικέτας.

Αύξηση 9,9% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ στο 9μηνο

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana o τζίρος των σούπερ μάρκετ στο 9μηνο του έτους ήταν αυξημένος κατά 9,9% ενώ ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1,6%. Οι τιμές, την ίδια περίοδο αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 8,1%. Την «κούρσα »των ανατιμήσεων στο 9μηνο οδηγούν τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις να φτάνουν το 12,7%. Ακολουθούν τα γαλακτοκομικά και τα υλικά μαγειρικής, με αυξήσεις 10,2%, τα σνακς με αυξήσεις τιμών 9,1% καθώς και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με ανατιμήσεις της τάξεως του 9%.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης