Aντίστροφη μέτρηση για τη Βlack Friday - «Ζεσταίνουν τις μηχανές» τους οι επιχειρήσεις
Σε κλίμα... προσφορών έχει αρχίσει να κινείται το λιανεμπόριο, κυρίως από την πλευρά των μεγάλων αλυσίδων, αν και βρισκόμαστε, 20 μέρες μακριά από τη Black Friday.
Αρκετές επιχειρήσεις υποδέχθηκαν τον Νοέμβριο ξεκινώντας αρχικά με μία περίοδο προσφορών - παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν πλέον οι ενδιάμεσες εκπτώσεις- ενώ άλλες αλυσίδες μπαίνουν σιγά σιγά, κανονικά στους «ρυθμούς» της Black Friday αρχίζοντας από νωρίς τις προωθητικές ενέργειες ενόψει της ημέρας. Ουσιαστικά πάντως, το λιανεμπόριο, αυτή τη στιγμή «ζεσταίνει τις μηχανές του» ώστε οδεύοντας προς την 24η Νοεμβρίου, σταδιακά όλες οι επιχειρήσεις να μπουν στη «μάχη» των προσφορών.
Όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, την αρχή κάνουν τα οnline καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, βγάζοντας στον «αέρα» τις επίσημες προσφορές τους, περίπου ένα δεκαήμερο πριν από την ημέρα της Black Friday. Έτσι ώστε, φτάνοντας στο τριήμερο -έως και τη Cyber Monday που ακολουθεί- οι προσφορές να κορυφωθούν, με τη συμμετοχή πλέον και των μικρότερων επιχειρήσεων.
Την περσινή χρονιά, εν μέσω των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, στην ημέρα της Black Friday συμμετείχε η πλειονότητα των κλάδων, μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, με προσφορές σε προϊόντα και υπηρεσίες σχεδόν κάθε είδους. Κάτι αντίστοιχο αναμένεται να συμβεί και φέτος, καθώς το εισόδημα των καταναλωτών συνεχίζει να «πιέζεται» από την ακρίβεια σε βασικά αγαθά, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να περιμένουν τις περιόδους των εκπτώσεων και των προσφορών προκειμένου να προχωρήσουν σε άλλες αγορές πέραν των βασικών αναγκών τους. Την ίδια στιγμή που ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος κινήθηκαν σε χαμηλούς ρυθμούς από πλευράς αγοραστικής κίνησης, οι επιχειρήσεις ποντάρουν ως έναν βαθμό στη συγκεκριμένη περίοδο για την τόνωσή της και αύξηση του τζίρου τους.
Αξίζει να τέλος ότι η περίοδος της Black Friday λειτουργεί για την αγορά και ως «προετοιμασία» για την εορταστική κίνηση που ακολουθεί για τα Χριστούγεννα. Δεν είναι λίγοι μάλιστα οι καταναλωτές οι οποίοι, ειδικά τα τελευταία χρόνια, επιλέγουν να κάνουν αρκετά νωρίτερα τις αγορές τους σε χριστουγεννιάτικα δώρα, «εκμεταλλευόμενοι» τις προσφορές των ημερών.