ΧΡΗΜΑ

Σούπερ μάρκετ: Αυξημένη η κατανάλωση σε σνακ, αναψυκτικά και αλκοολούχα ποτά

Σούπερ μάρκετ: Αυξημένη η κατανάλωση σε σνακ, αναψυκτικά και αλκοολούχα ποτά
AP

Σνακ, αναψυκτικά και αλκοολούχα ποτά αποτελούν τις κατηγορίες προϊόντων που εμφανίζουν τη μεγαλύτερη αύξηση στον όγκο των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το 8μηνο του 2023, παρά τις ανατιμήσεις που καταγράφουν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, συνολικά ο όγκος των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2023 είναι οριακά αυξημένος κατά 1%, την ίδια στιγμή που ο τζίρος τους καταγράφει άνοδο 9,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ενώ μεσοσταθμικά οι ανατιμήσεις αγγίζουν το 8,8%.

Στις μεγάλες κατηγορίες τα τρόφιμα καταγράφουν αύξηση πωλήσεων 9,7% σε αξία και 1,1% σε όγκο, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς 9,9% σε αξία και 0,7% σε όγκο ενώ τα προϊόντα για το σπίτι, άνοδο 10,2 % σε αξία, αλλά μείωση 1% σε όγκο.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες οι «πρωταθλητές» στην αύξηση της κατανάλωσης είναι τα σνακ με 4,7%, τα αναψυκτικά με 3,8% και τα αλκοολούχα ποτά με 3,1%. Αξίζει βεβαίως να σημειωθεί ότι στις μετρήσεις του 8μήνου περιλαμβάνονται και οι πωλήσεις των καλοκαιρινών μηνών, κατά τους οποίους η αυξημένη τουριστική κίνηση δίνει ώθηση στην κατανάλωση. Παράλληλα, οριακή αύξηση 0,9% στον όγκο των πωλήσεων παρουσιάζουν τα γαλακτοκομικά ενώ πέραν των τροφίμων άνοδο 1,2% εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής.

Circana

Την ίδια στιγμή πάντως, οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ, συνεχίζονται. Τα καθαριστικά για το σπίτι οδηγούν την κούρσα των αυξήσεων με 13,6% και ακολουθούν τα γαλακτοκομικά με 11,8% και τα μαγειρικά συμπληρώματα με 10,1%. Αύξηση 9,4% στις τιμές εμφανίζουν τα κατεψυγμένα τρόφιμα όπως και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, 9% τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και 8,6% τα υπόλοιπα προϊόντα για το σπίτι.

Εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει σε υψηλά, για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, επίπεδα με μερίδιο της τάξεως του 26,2% καταγράφοντας αύξηση 12,95% σε σχέση με πέρσι. Από την άλλη πλευρά, τα επώνυμα προϊόντα εμφανίζουν αύξηση πωλήσεων κατά 8,8%.