ΧΡΗΜΑ

Ιδιωτική ετικέτα: Ποια προϊόντα βάζουν λιγότερο στο καλάθι τους οι καταναλωτές

pixabay

Σε ποσοστό που αγγίζει το 96% οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως έχουν αγοράσει έστω και μία φορά προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ενώ το 93% βάζει τα PL προϊόντα τακτικά στο καλάθι του.

Η έρευνα που διεξήγαγε η Focus Bari ουσιαστικά επιβεβαιώνει όσα προκύπτουν και από τα στοιχεία των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, με τους καταναλωτές εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, να στρέφονται στα προϊόντα εκείνα που παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, φέρουν το σήμα τους και συνήθως κοστίζουν φθηνότερα.

Την ίδια στιγμή πάντως που η διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι των καταναλωτών αυξάνεται διαρκώς, σε κάποιες κατηγορίες καταγράφονται ακόμα χαμηλά ποσοστά στις προτιμήσεις των καταναλωτών για τις συστηματικές, τουλάχιστον, αγορές τους.

Ανάμεσα στα λιγότερο δημοφιλή Private Label προϊόντα, σύμφωνα με την έρευνα ξεχωρίζουν τρόφιμα, όπως ο καφές, οι φρυγανιές και τα παξιμάδια, το λάδι, τα κατεψυγμένα ψάρια και κρέας αλλά και τα αναψυκτικά, όπως επίσης και οι μπύρες. Επίσης απορρυπαντικά ρούχων και πιάτων, ή μαλακτικά αλλά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας όπως σαμπουάν, κρέμες χεριών και σώματος ή προϊόντα styling.

Focus Bari

Στον αντίποδα, περισσότερο δημοφιλή στις συστηματικές αγορές των καταναλωτών αποδεικνύονται τα χαρτικά (χαρτί κουζίνας, υγείας και χαρτοπετσέτες), προϊόντα για το σπίτι, όπως αλουμινόχαρτο και σακούλες απορριμμάτων αλλά και τρόφιμα όπως ζυμαρικά και ρύζι.

Focus Bari

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη σύγκριση που γίνεται σε σχέση με μία 10ετία και μία 20ετία νωρίτερα, η γενική άποψη του ελληνικού κοινού για τα private labels βελτιώνεται διαχρονικά. Ως προς την ποιότητα και την αισθητική τους, σήμερα παρουσιάζουν συνολικά καλύτερη εικόνα στο ελληνικό κοινό, παρότι αυξάνεται η αναλογία εκείνων που θεωρούν ότι το επίπεδό τους χειροτερεύει με τα χρόνια. Μεγάλη διαφορά μέσα στην τελευταία δεκαετία διαπιστώνεται επίσης στο ποσοστό των καταναλωτών που πιστεύουν ότι «αξίζουν τα λεφτά τους» και συγκεκριμένα από 64% το 2010 σε 83% το 2023. Πάντως, παρά τη βελτιωμένη εικόνα των Private Labels οι περισσότεροι καταναλωτές θα προτιμούσαν να αγοράσουν επώνυμη μάρκα αν την έβρισκαν σε τιμή αντίστοιχη με εκείνη της ιδιωτικής ετικέτας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης