ΧΡΗΜΑ

Online σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι παραγγελίες αλλά μειώθηκαν τα προϊόντα στο καλάθι

Online σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι παραγγελίες αλλά μειώθηκαν τα προϊόντα στο καλάθι
pixabay

Περισσότερες κατά 11% ήταν οι παραγγελίες στα online σούπερ μάρκετ το α΄ εξάμηνο του 2023, ωστόσο, μεσοσταθμικά τα προϊόντα που μπήκαν στα «ηλεκτρονικά καλάθια» των καταναλωτών ήταν λιγότερα κατά 9%.

Η αξία του μέσου καλαθιού διαμορφώθηκε στα 77,6 ευρώ μειωμένη κατά 0,3% σε σχέση με το α' εξάμηνο του 2022 σύμφωνα με την Convert Group, με τον αριθμό των τεμαχίων του, να μειώνεται κατά μέσο όρο από τα 35,4 στα 32,3 προϊόντα. Η μέση τιμή ανά προϊόν, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αυξήθηκε την ίδια περίοδο κατά 9%.

Σε ποια προϊόντα δαπανούν περισσότερα οι καταναλωτές

H υψηλότερη δαπάνη των καταναλωτών κατά τις αγορές τους στα οnline σούπερ μάρκετ αφορά στα φρέσκα τρόφιμα με 26,4 ευρώ κατά μέσο όρο και έπονται με 17,5 ευρώ, διάφορες κατηγορίες προϊόντων και με 16,3 ευρώ τα βασικά συσκευασμένα τρόφιμα. Ακολουθούν με 9,6 ευρώ τα καθαριστικά και το χαρτί οικιακής χρήσης και με 7,8 ευρώ τα αναψυκτικά, το νερό και τα λοιπά μη αλκοολούχα ποτά.

Στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, τα προϊόντα που αγοράζουν περισσότερο οι καταναλωτές είναι τα φρέσκα λαχανικά και τα τυροκομικά, με 63% αμφότερα, «διείσδυση» στο ηλεκτρονικό καλάθι, το γάλα με 58% και το γιαούρτι με 43%. Στα συσκευασμένα τρόφιμα, αντίστοιχα είναι τα σνακ με 52% και τα προϊόντα πρωινού με 51% ενώ ακολουθούν με 37% οι κονσέρβες.

Παράλληλα άνοδο κατέγραψε και στο ηλεκτρονικό κανάλι του κλάδου το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας και συγκεκριμένα κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με πέρσι φτάνοντας πλέον στο 15%. Την ίδια στιγμή το ποσοστό των προωθητικών ενεργειών μειώθηκε κατά 7% - στο 32% έναντι 39% το 2022- ενώ το 33% των προϊόντων επί του συνόλου πωλήθηκαν σε προσφορά ή έκπτωση όταν το αντίστοιχο ποσοστό πέρσι ήταν στο 39%.