Πώς θα γίνει η διασύνδεση POS - ταμειακών μηχανών
Ανανεώθηκε:
Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού και ευρύτερου εκσυγχρονισμού της Φορολογικής Διοίκησης, το οικονομικό επιτελείο περνάει πλέον και στην υλοποίηση της διασύνδεσης των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών με τα τερματικά αποδοχής καρτών (POS).
Ενώ σύμφωνα με πληροφορίες βάζει στην «ατζέντα» την υποχρεωτική χρήση των POS σε ταξί, περίπτερα και άλλες επιχειρήσεις μέχρι το τέλος της χρονιάς, κάνοντας πράξη τα σενάρια που ήδη εξέταζε από το 2022.
Υποχρεωτική διασύνδεση
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσωρήσουν στην υποχρεωτική διασύνδεση των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών με τα τερματικά αποδοχής καρτών (POS), ταυτόχρονα με την αναβάθμιση των υφιστάμενων φορολογικών μηχανισμών.
Πιο αναλυτικά, στον Νόμο 5036/2023 του Υπουργείου Οικονομικών που ψηφίστηκε στις 23 Μαρτίου, για το πλαίσιο ρύθμισης οφειλών, που περιλάμβανε και λοιπές φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις, υπήρξαν δύο πολύ σημαντικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της διαφάνειας των συναλλαγών και την περιστολή της φοροδιαφυγής.
Οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν:
1ον. Την υποχρεωτική διασύνδεση και διαβίβαση στοιχείων από τα τερματικά αποδοχής καρτών POS στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, είτε απευθείας είτε μέσω των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών.
2ον. Τη θέσπιση σαφούς και συγκεκριμένης υποχρέωσης των παρόχων υπηρεσιών πληρωμών να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ, κατόπιν σχετικού αιτήματος, πληροφορίες για συναλλαγές μέσω τερματικών αποδοχής καρτών POS, ημεδαπής και αλλοδαπής, και μέσω λογαριασμών και κάθε είδους πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.
Αναβάθμιση με voucher
Σημειώνεται πως η χρηματοδότηση για την αντικατάσταση και αναβάθμιση των υφιστάμενων τερματικών αποδοχής καρτών και Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών που θα γίνει με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Και σύμφωνα με πληροφορίες, η χρηματοδότηση αναμένεται να γίνει με voucher αξίας από 120 ευρώ έως 350 ευρώ, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ επιχειρούν να διευκολύνουν τις επιχειρήσεις να κάνουν την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή το αμεσότερο.
Οι δύο προσθεσμίες «κλειδί»
Μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2023 θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την αναβάθμιση των ταμειακών τους μηχανών οι επιχειρήσεις που έχουν κύκλο εργασιών έως και 100.000 ευρώ. Ενώ, έως και την 31η Ιουλίου θα πρέπει να έχουν αναβαθμίσει τον εξοπλισμό τους οι επιχειρήσεις που ο κύκλος εργασιών υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ.
Πρόκειται για το βήμα που πρέπει να κάνουν όλες οι επιχειρήσεις για να μπορέσει να γίνει η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, κάτι που πλέον είναι υποχρεωτικό, σύμφωνα με απόφαση του διοικητική της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, με την οποία καθορίστηκαν οι προϋποθέσεις που χρειάζεται να πληρούν περίπου 300.000 εν λειτουργία Φορολογικές Ταμειακές Μηχανές (ΦΤΜ) και ΑΔΗΜΕ (Αυτόνομες Δημοσιονομικές Μονάδες Επεξεργασίας).
Δείτε περισσότερα με ένα κλικ εδώ.
POS σε ταξί και περίπτερα
Στους επαγγελματικούς κλάδους με ροπή στη φοροδιαφυγή επικεντρώνεται πλέον το οικονομικό επιτελείο, το οποίο είχε θεσπίσει κίνητρα με έκπτωση φόρου, τα οποία ωστόσο δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα στις «καυτές» επαγγελματικές ομάδες, όπως υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, ταξί, κομμωτήρια, σχολές χορού και γυμναστήρια, μεταξύ άλλων.
Σημειώνεται ότι τα κίνητρα προέβλεπαν έκπτωση φόρου έως 2.200 ευρώ για όσους πλήρωναν με ηλεκτρονικό τρόπο τις υπηρεσίες που προσέφεραν οι ανωτέρω κλάδοι.
Σύμφωνα με πληροφορίες του οικονομικού επιτελείου, μετά την «ανάπαυλα» των εκλογών, εφόσον η Νέα Δημοκρατία σχηματίσει νέα κυβέρνηση θα παρουσιάσει πριν το τέλος της χρονιάς, το νέο πλαίσιο με το οποίο θα επεκταθούν υποχρεωτικά τα POS στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας.