Οnline καταστήματα: Τι αγοράζουν οι Έλληνες
Στις καταναλωτικές συνήθειες σημαντικού ποσοστού των Ελλήνων έχουν μπει οι οnline αγορές μετά την περίοδο της πανδημίας, λειτουργώντας πλέον σε μεγάλο βαθμό συμπληρωματικά, με εκείνες που γίνονται στα φυσικά καταστήματα.
Η ανοδική τροχιά στην οποία συνεχίζουν να βρίσκονται οι ηλεκτρονικές αγορές - μετά την «εκτόξευση» τους εν μέσω περιοριστικών μέτρων- αποτυπώνεται στα στοιχεία της Eurostat, σύμφωνα με τα οποία, 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου στη χώρα μας έκαναν αγορές από online καταστήματα το 2022. Σημειώνεται ότι το αντίστοιχο ποσοστό το 2020 έφτανε στο 58,93% ενώ το 2016 κάτω από το 50%, στο 44,59%.
Την πρώτη θέση στις ηλεκτρονικές αγορές το 2022 καταλαμβάνουν τα είδη ένδυσης και υπόδησης (μαζί με τα αθλητικά ρούχα) καθώς το 32,49% των χρηστών του διαδικτύου έχει προχωρήσει σε κάποια παραγγελία. Το 20,5% επίσης έχει παραγγέλνει μέσω διαδικτύου, φαγητό delivery από κατάστημα εστίασης.
Αθλητικά είδη (15,24%) και καλλυντικά – είδη ομορφιάς (14,29%) βρίσκονται επίσης ανάμεσα στις δημοφιλέστερες online αγορές των Ελλήνων ενώ το 10,99% έχει πραγματοποιήσει αγορές σε ηλεκτρονικά είδη, όπως υπολογιστές, τάμπλετ και κινητά τηλέφωνα.
Ένα ποσοστό της τάξεως του 12,79% έκανε αγορά που σχετίζεται με κάποια υπηρεσία μεταφοράς ενώ το 12,3% αγόρασε εισιτήρια για εκδηλώσεις, όπως θέατρα κτλ.
Σημειώνεται πως στο σύνολο της ΕΕ, το 2022 πραγματοποίησε online αγορές το 75% των χρηστών διαδικτύου ενώ τα υψηλότερα ποσοστά εμφάνισαν η Ολλανδία με 92%, η Δανία με 90% και η Ιρλανδία με 89%.