Στο «τραπέζι» ρύθμιση για τις αναγραφόμενες τιμές στα «χύμα» προϊόντα
Ανανεώθηκε:
Νομοθετική ρύθμιση που θα αφορά στις τιμές που αναγράφονται στα «χύμα» προϊόντα τα οποία πωλούνται στο σούπερ μάρκετ βρίσκεται στο «τραπέζι» των συζητήσεων, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece.
Εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, οι καταναλωτές παρατηρούν διάφορες πρακτικές από πλευράς της βιομηχανίας αλλά και των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου. Κυρίως όσον αφορά στα τρόφιμα.
Το φαινόμενο που είναι γνωστό διεθνώς με τον όρο «Shrinkflation», η συρρίκνωση δηλαδή των συσκευασιών και οι μικρότερες ποσότητες προϊόντος, είχε ήδη παρατηρηθεί από τους προηγούμενους μήνες. Χωρίς ωστόσο να είναι παράνομο, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό γίνεται γνωστό στους καταναλωτές και παράλληλα δεν παραβιάζεται ο νόμος περί αισχροκέρδειας.
Το «καινούριο» ωστόσο που όπως φαίνεται συμβαίνει το τελευταίο διάστημα σε κάποια προϊόντα που πωλούνται «χύμα» είναι να «προτάσσεται» η τιμή σε μικρότερες υποδιαιρέσεις του κιλού και όχι η τιμή του κιλού που είναι υψηλότερη και άρα δεν προσελκύει εύκολα τους καταναλωτές.
Για παράδειγμα, σε προϊόν που πωλείται χύμα να μπαίνει πρώτη και να είναι ευδιάκριτη η τιμή στο μισό κιλό ή στα 250 γραμμάρια καθώς -ως χαμηλότερη- είναι πιο ελκυστική στο «μάτι» του καταναλωτή. Αντίθετα η τιμή του κιλού να αναγράφεται με μικρότερα γράμματα ή λιγότερο ευκρινώς με αποτέλεσμα δύσκολα να την προσέχει ο πελάτης.
Με βάση τις υπάρχουσες διατάξεις αυτή δεν αποτελεί παράνομη κίνηση από πλευράς των επιχειρήσεων, αφού η τιμή του προϊόντος ανά κιλό αναγράφεται. Δημιουργεί ωστόσο λανθασμένη εντύπωση στον καταναλωτή αφού ο πελάτης παρατηρεί μόνο τη χαμηλότερη τιμή που είναι υποδιαίρεση του κιλού.
Τι εξετάζεται
Έτσι όσον αφορά στα χύμα προϊόντα, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece στο «τραπέζι» των συζητήσεων του υπουργείου Ανάπτυξης βρίσκεται σχετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία θα πρέπει υποχρεωτικά να φαίνεται ξεκάθαρα η τιμή ανά κιλό, πέραν της τελικής τιμής του προϊόντος. Να αναγράφεται για παράδειγμα στην ίδια γραμματοσειρά και όχι με μικρότερα γράμματα, τα οποία ενδεχομένως δεν γίνονται αντιληπτά από τον καταναλωτή.
Πηγές του αρμόδιου υπουργείου σημειώνουν ότι το συγκεκριμένο φαινόμενο παρατηρείται προς το παρόν σε μικρή κλίμακα το τελευταίο διάστημα και εφόσον διαπιστωθεί ότι αποτελεί μία πρακτική που εντείνεται από πλευράς των επιχειρήσεων, θα προχωρήσει η σχετική διάταξη.