ΧΡΗΜΑ

Εστίαση: «Γεμάτα καταστήματα χωρίς κέρδος»

Εστίαση: «Γεμάτα καταστήματα χωρίς κέρδος»
Με γεμάτα τα καταστήματα απλώς περιορίζονται οι απώλειες, εξηγεί στο CNN Greeece o Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, Γιάννης Λιάρος, Eurokinissi /φωτογραφία αρχείου

«Ακόμη κι όταν τα καταστήματα γεμίζουν με κόσμο, οι επιχειρηματίες δεν έχουν κέρδος». Αυτή είναι η εικόνα που περιγράφει στο CNN Greece o Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, Γιάννη Λιάρος, όπως έχει διαμορφωθεί στον κλάδο εν μέσω ενεργειακής κρίσης και με επιπλέον «αγκάθι» την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών.

Αν και η ανησυχία των επαγγελματιών ήταν κατά πόσον ο κόσμος θα συνεχίσει τις εξόδους σε εστιατόρια και καφέ, εν μέσω ακρίβειας και πληθωριστικών πιέσεων και οι επιπτώσεις που θα έχει ο περιορισμός τους στην κατανάλωση, πλέον βλέπουν ότι ακόμη και όταν τα καταστήματα είναι γεμάτα, τα έσοδα δεν «μένουν» στο ταμείο τους αλλά κατευθύνονται στην κάλυψη λογαριασμών και άλλων υποχρεώσεων.

«Περιορίζουμε τις απώλειες»

Η αυξημένη κίνηση τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά έφεραν «ανάσα» στις επιχειρήσεις αλλά μόνο υπό την έννοια ότι κατάφεραν να περιορίσουν τις απώλειες εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης αλλά και από τις «πληγές» που άφησε η πανδημία την προηγούμενη διετία, σύμφωνα με τους επαγγελματίες.

«Η καλή περίοδος των γιορτών, η οποία για την εστίαση είναι από τις 15 Δεκεμβρίου έως τις 15 Ιανουαρίου περίπου- υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν περιθώρια για κέρδος στις επιχειρήσεις. Με τις παρούσες συνθήκες, απλώς προσπαθούμε να περιορίσουμε τη ζημιά. Η αυξημένη κατανάλωση δεν φέρνει χαμόγελα, περιορίζει τη ''χασούρα''» τονίζει ο κ. Λιάρος.

Εξηγεί ακόμη, ότι τα γεμάτα από κόσμο μαγαζιά παρά το γεγονός ότι φέρνουν έσοδα στο ταμεία λόγω της κατανάλωσης, την ίδια στιγμή αυξάνονται και τα έξοδα από το κόστος της ενέργειας που απαιτείται για τη λειτουργία τους.

«Βραχνάς» η ενέργεια

Το ενεργειακό κόστος άλλωστε αποτελεί τον μεγάλο «βραχνά» για την εστίαση. Στις επιχειρήσεις της οργανωμένης εστίασης δε, που αναπτύσσονται σε μεγαλύτερους χώρους, η επιβάρυνση είναι μεγάλη και λόγω της αυξημένης κατανάλωσης ρεύματος που απαιτείται και για τη θέρμανσή τους την περίοδο του χειμώνα.

Οι εκπρόσωποι της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης μέλη της οποίας είναι αρκετές γνωστές αλυσίδες του κλάδου, είχαν τους προηγούμενους μήνες συνάντηση με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα ζητώντας μέτρα στήριξης ώστε να αντιμετωπίσουν το ενεργειακό κόστος. Αναμένουν μάλιστα και συνάντηση με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό ώστε να θέσουν τα ζητήματα τους.

Ο κ. Λιάρος σημειώνει ότι οι επιχειρήσεις έλαβαν μεν μειωμένους λογαριασμούς ρεύματος για τους μήνες από Οκτώβριο έως Δεκέμβριο ωστόσο τα αυξημένα τιμολόγια που έχουν προαναγγελθεί από το νέο έτος προκαλούν έντονη ανησυχία. Παράλληλα στην αύξηση του λειτουργικού κόστους συμβάλλουν και οι συνεχιζόμενες ανατιμήσεις στα τρόφιμα, όπου προς το παρόν δεν φαίνονται σημάδια αποκλιμάκωσης.

Την ίδια στιγμή οι επαγγελματίες του κλάδου δηλώνουν ότι δεν προτίθενται να προχωρήσουν σε αυξήσεις στις τιμές στους καταλόγους τους καθώς ανησυχούν για τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό στην κατανάλωση. Κι αν με γεμάτα καταστήματα η εξίσωση δεν βγαίνει, εφόσον η κατανάλωση μειωθεί οι συνθήκες θα είναι ακόμη πιο δύσκολες.