ΧΡΗΜΑ

Βήμα-βήμα πώς γίνονται οι καταγγελίες των καταναλωτών στη νέα πλατφόρμα

Βήμα-βήμα πώς γίνονται οι καταγγελίες των καταναλωτών στη νέα πλατφόρμα
Πώς λειτουργεί η νέα πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης. ΙΝΤΙΜΕ

Νέα πλατφόρμα για την υποβολή καταγγελιών από τους καταναλωτές στις περιπτώσεις που διαπιστώνουν ότι επιχειρήσεις προχωρούν σε πλασματικές εκπτώσεις αλλά και σε  άλλες παραβάσεις σε βάρος τους, δημιούργησε το υπουργείο Ανάπτυξης.

Στη σελίδα kataggelies.mindev.gov.gr οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να καταγγέλλουν όλες τις παραβάσεις καταναλωτικής νομοθεσίας αλλά και ζητήματα αισχροκέρδειας. Όπως επίσης και ζητήματα γενικά τα οποία αφορούν τον καταναλωτή στις αγορές του με έναν συστηματοποιημένο τρόπο ο οποίος θα τον καθοδηγεί πώς πρέπει να υποβάλλει την καταγγελία του και σε ορισμένες περιπτώσεις πού, όπως εξήγησε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

Ο καταναλωτής μπορεί να καταγγείλει μια παράβαση στην Ελλάδα, εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάνοντας τη σχετική επιλογή στην πλατφόρμα.

Στην συνέχεια επιλέγει μεταξύ 7 κατηγοριών: καταναλωτικά αγαθά - που αποτελεί μία πολύ μεγάλη κατηγορία- υπηρεσίες, τραπεζικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ζητήματα ρύθμισης του ιδιωτικού χρέους και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Η κατηγορία των καταναλωτικών αγαθών «σπάει» σε 5 κατηγορίες:

  1. τρόφιμα,

  2. προϊόντα εκτός των τροφίμων,

  3. καλλυντικά, φάρμακα, συμπληρώματα διατροφής, βρεφικές τροφές και ιατρικά βοηθήματα,

  4. καύσιμα

  5. ηλεκτρική ενέργεια - φυσικό αέριο.

Ενδεικτικά καταγγελίες μπορούν να γίνουν σε θέματα αισχροκέρδειας, μη τήρηση νόμιμης εμπορικής και νόμιμης εγγύησης, παραπλανητικές διαφημίσεις, όπως και για συμβάσεις από απόσταση και το δικαίωμα υπαναχώρησης σε 14 ημέρες. Επίσης σε περίπτωση μη παράδοσης προϊόντων ή μη ασφαλών προϊόντων αλλά και διακίνησης, απομιμητικών προϊόντων ή διαδικτυακή απάτη.

Ο καταναλωτής μπορεί να υποβάλλει επώνυμη καταγγελία μέσω ταυτοποίησης με το ΤΑΧΙΣ, επίσης επώνυμη καταγγελία χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα να γίνει ταυτοποίηση καθώς και ανώνυμη καταγγελία.

Οι επώνυμες καταγγελίες όπου υπάρχει η δυνατότητα να δώσει και επώνυμη και ανώνυμη καταγγελία ο καταναλωτής, έχουν πάντοτε προτεραιότητα στην εξέτασή τους. Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις καταγγελιών, οι οποίες μπορούν να γίνουν μόνο επώνυμα.

Φορείς ελέγχου οι οποίοι καλύπτονται είναι ενδεικτικά η ΔΙΜΕΑ, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή με τη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή., η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων, ο ΕΦΕΤ, η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, το Υπουργείο Ενέργειας, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η Ειδική Γραμματεία Ιδιωτικού Χρέους, η Τράπεζα της Ελλάδος όπου έχει ρυθμιστικό εποπτικό ρόλο, καθώς και οι 13 Περιφέρειες της χώρας με τις Διευθύνσεις Ανάπτυξης που έχουν τους τοπικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς.