ΧΡΗΜΑ

Καλάθι νοικοκυριού: Νέοι κατάλογοι σήμερα – Οι αλλαγές που σχεδιάζονται

Καλάθι νοικοκυριού: Νέοι κατάλογοι σήμερα – Οι αλλαγές που σχεδιάζονται
Οι νέες λίστες των σούπερ μάρκετ και τα επόμενα σχέδια του υπουργείου Ανάπτυξης για το «καλάθι του νοικοκυριού». ΙΝΤΙΜΕ

Το «καλάθι του νοικοκυριού» μπαίνει σήμερα στην 11η εβδομάδα εφαρμογής του ενώ στο «τραπέζι» των συζητήσεων βρίσκονται η δημιουργία εποχικού «καλαθιού» για την περίοδο της Σαρακοστής καθώς ενδεχομένως και για το Πάσχα, στο μοντέλο του αντίστοιχου που δημιουργήθηκε τα Χριστούγεννα.

Τα σούπερ μάρκετ αναρτούν σήμερα τις νέες λίστες τους, με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης να δείχνουν, σύμφωνα με τον Άδωνι Γεωργιάδη, ότι στην 11η εβδομάδα, σε σύνολο 833 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού», στα 55 (7%) οι τιμές ανέβηκαν, στα 52 (6%) μειώθηκαν και σε 726 (87%) παρέμειναν σταθερές.

Την ίδια στιγμή που, γενικά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ήδη από τις αρχές του χρόνου παρατηρούνται νέες ανατιμήσεις κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων αλλά και σε άλλα βασικά είδη όπως τα απορρυπαντικά.

Στις επιδιώξεις του αρμόδιου υπουργείου είναι να προστεθούν στο «καλάθι» το επόμενο διάστημα περισσότερα επώνυμα προϊόντα και προς αυτή την κατεύθυνση γίνονται συνεχείς συζητήσεις με τη βιομηχανία ενώ αναμένεται και σχετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού ώστε να διασφαλιστεί πως οποιαδήποτε κίνηση γίνει, είναι συμβατή με τους νόμους περί ανταγωνισμού.

Την ίδια στιγμή στο «τραπέζι» βρίσκεται η δημιουργία ενός «καλαθιού» για την περίοδο της Σαρακοστής. Να προστεθούν δηλαδή στο υπάρχον «καλάθι» επιπλέον προϊόντα που παρουσιάζουν αυξημένη αυξημένη εποχική ζήτηση, όπως έγινε και τα Χριστούγεννα.

Με βάση την ισχύουσα νομοθετική ρύθμιση το «καλάθι του νοικοκυριού» θα εφαρμόζεται έως τις 31 Μαρτίου ωστόσο ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο εφόσον συνεχίζονται οι πληθωριστικές πιέσεις, να παραταθεί για επιπλέον χρονικό διάστημα.

«Θα κάνουμε όσα καλάθια νοικοκυριού χρειαστεί κι όσα αντέχει ουσιαστικά η οικονομία» σημείωσε την Τρίτη μιλώντας στην ΕΡΤ ο ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, προσθέτοντας πως ενδεχομένως να δημιουργηθεί και «καλάθι του νοικοκυριού» για την περίοδο του Πάσχα.