ΧΡΗΜΑ

Χειμερινές εκπτώσεις: «Προθέρμανση» με προσφορές από τις επιχειρήσεις

Χειμερινές εκπτώσεις: «Προθέρμανση» με προσφορές από τις επιχειρήσεις
Λίγες μέρες πριν από την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων οι μεγάλες αλυσίδες ξεκίνησαν προσφορές στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα. ΙΝΤΙΜΕ

Αν και οι χειμερινές εκπτώσεις κάνουν πρεμιέρα την προσεχή Δευτέρα 9 Ιανουαρίου η αγορά ήδη κινείται σε ρυθμούς προσφορών.

Δεν πρόλαβαν καλά καλά να τελειώσουν οι γιορτές και αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά, τo ένα μετά το άλλο τα ηλεκτρονικά καταστήματα μεγάλων αλυσίδων στους κλάδους ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών, αθλητικών ειδών κτλ, άρχισαν να «τρέχουν» προσφορές σε συγκεκριμένα προϊόντα, για τις λίγες μέρες που απομένουν έως την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων.

Σε μια προσπάθεια ουσιαστικά, να κρατήσουν «ζεστή» την αγορά μετά την εορταστική περίοδο, κατά την οποία μάλιστα οι «επιδόσεις» στο λιανεμπόριο, σύμφωνα με τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία, ήταν ικανοποιητικές.

Προσφορές που φτάνουν και το 50%

Οι μειώσεις τιμών που γίνονται ήδη σε αρκετά προϊόντα τα οποία έχουν μπει σε προσφορά στα online καταστήματα είναι σημαντικές, φτάνοντας ακόμη και το ποσοστό του 50%. Κάτι πιθανότατα ενδεικτικό της «διάθεσης» των εμπόρων για την εκπτωτική περίοδο που ακολουθεί.

Προτεραιότητά τους εξάλλου είναι να ρευστοποιήσουν τα διαθέσιμα αποθέματά της τρέχουσας σεζόν και πριν από την έναρξη της επόμενης ώστε να βάλουν έσοδα στα ταμεία τους σε μία περίοδο που η ακρίβεια έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε αλλαγές αγοραστικών συνηθειών και μείωση δαπανών.

Από τις σχετικές έρευνες άλλωστε προκύπτει πως εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και διαρκών ανατιμήσεων οι πολίτες κυνηγούν τις προσφορές και τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα για να προχωρήσουν σε αγορές καταναλωτικών αγαθών.

Σημειώνεται πως η φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδος είναι η πρώτη έπειτα από χρόνια που διεξάγεται χωρίς να έχουν προηγηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, μετά την κατάργησή τους όπως άλλωστε ζητούσε επιτακτικά ο εμπορικός κόσμος. Προηγήθηκε ωστόσο, τον ίδιο μήνα η ...διευρυμένη φέτος Black Friday κατά την οποία τονώθηκε η αγοραστική κίνηση.

Θετική εικόνα καταγράφηκε στη συνέχεια την περίοδο των γιορτών, με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη να σημειώνει στο CNN Greece πως η αγοραστική κίνηση πλησίασε μεν κοντά στα επίπεδα του 2019, της κανονικότητας δηλαδή, χωρίς ωστόσο να τα αγγίξει.