Σούπερ μάρκετ: Κερδίζουν συνεχώς «πόντους» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Ανανεώθηκε:
Αυξάνουν όλο και περισσότερο το μερίδιό τους στις αγορές των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ και εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Αν και το ποσοστό τους απέχει από το ρεκόρ που καταγράφηκε το 2014 κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, όταν και είχε διαμορφωθεί στο 19%, εντούτοις, μέσα σε έναν χρόνο έχουν καταγράψει ανάπτυξη της τάξεως του 13,9%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI στο δεκάμηνο του 2022, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνεται στο 16,1%, όταν αντίστοιχα στο 9μηνο του έτους ήταν στο 15,9%.
Με βάση τα παραπάνω προκύπτει ότι λόγω των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και των ανατιμήσεων, η τάση των καταναλωτών να στρέφονται προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όχι μόνο συνεχίζεται αλλά εντείνεται μήνα με τον μήνα.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων το τελευταίο διάστημα εξαιτίας του γεγονότος ότι πολλά σούπερ μάρκετ τα επέλεξαν, σε μεγάλο βαθμό για να «γεμίσουν» το «καλάθι του νοικοκυριού». Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι τα παραπάνω στοιχεία της IRI αφορούν στις πωλήσεις έως τον μήνα Οκτώβριο, προτού δηλαδή ξεκινήσει να εφαρμόζεται το «καλάθι του νοικοκυριού».
Πρόκειται για προϊόντα που παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με το δικό τους εμπορικό σήμα, τα οποία συνήθως είναι φθηνότερα έναντι των αντίστοιχων επώνυμων. Κατά την περίοδο των πληθωριστικών πιέσεων ωστόσο υπέστησαν κι εκείνα ανατιμήσεις, ίσως και σε μεγαλύτερο ποσοστό, παραμένουν ωστόσο ακόμη κι έτσι, πιο προσιτά για τους καταναλωτές.
Στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου επισημαίνουν ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προτιμώνται σε αρκετές περιπτώσεις για το «καλάθι του νοικοκυριού» καθώς σε αυτά, οι αλυσίδες έχουν καλύτερη εικόνα σχετικά με το πώς θα εξελιχθούν οι τιμές τους. Στο πλαίσιο αυτό εκτιμούν επίσης πως εν μέσω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί λόγω της ενεργειακής κρίσης, εκείνα μπορούν να αποτελέσουν «αιχμή» για την αντιμετώπισή της από την πλευρά των επιχειρήσεων και στην προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών.
Εξηγούν τέλος πως παρά την αντίληψη που υπάρχει σε αρκετούς καταναλωτές τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι υποδεέστερα των επωνύμων καθώς τα περισσότερα από αυτά τα παράγουν οι ίδιες εταιρείες που παράγουν και τα επώνυμα. Η διαφορά τους έναντι των επωνύμων, σημειώνουν είναι ότι δεν «κουβαλάνε» τα αντίστοιχα κόστη όπως για παράδειγμα είναι η διαφήμισή τους.