ΧΡΗΜΑ

Black Friday: Πατάνε «γκάζι» οι επιχειρήσεις

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως οι προσφορές φέτος θα «κινητοποιήσουν» τους καταναλωτές που έχουν αναβάλλει όλο το προηγούμενο διάστημα διάφορες δαπάνες. Unsplash

Ζεσταίνουν τις «μηχανές» τους ενόψει της Black Friday οι επιχειρήσεις, με τις μεγάλες αλυσίδες να ξεκινούν ήδη τις προωθητικές ενέργειες και τις μικρότερες να «μπαίνουν» στη «μάχη» όσο πλησιάζουμε προς την 25η Νοεμβρίου.

Αποτελεί εξάλλου γεγονός τα τελευταία χρόνια ότι η Black Friday δεν περιορίζεται σε μία μόνο μέρα αλλά διαρκεί σχεδόν ένα δεκαήμερο καθώς οι προσφορές ξεκινούν σχεδόν μία εβδομάδα νωρίτερα από την καθιερωμένη τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου και ολοκληρώνονται τη Δευτέρα που ακολουθεί και έχει οριστεί ως Cyber Monday, με προσφορές διαδικτυακά.

Οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά λόγω της ενεργειακής κρίσης, με την ακρίβεια, τις πληθωριστικές πιέσεις και τη μείωση των καταναλωτικών δαπανών σε προϊόντα που θεωρούνται ότι καλύπτουν δευτερεύουσες ανάγκες, αναμένεται να επηρεάσουν και την περίοδο της Black Friday.

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως οι προσφορές φέτος θα «κινητοποιήσουν» τους καταναλωτές που έχουν αναβάλλει όλο το προηγούμενο διάστημα δαπάνες σε ρούχα, παπούτσια, είδη σπιτιού, ηλεκτρικά είδη κτλ. Κάτι άλλωστε που προκύπτει και από τις απαντήσεις των ίδιων των καταναλωτών σε σχετικές έρευνας καθώς σε μεγάλο ποσοστό απαντούν πως περιμένουν τη συγκριμένη περίοδο για να κάνουν τέτοιου είδους αγορές.

Το γεγονός αυτό αυτό αναμένεται αφενός πως θα αυξήσει την ένταση των προσφορών προκειμένου ακόμη και οι μικρότερες επιχειρήσεις να τονώσουν τα έσοδα τους, αφετέρου ότι στη «μάχη» θα μπουν επιπλέον προϊόντα και υπηρεσίες που καλύπτουν ανάγκες των καταναλωτών οι οποίες έχουν προκύψει λόγω της τρέχουσας κατάστασης.

Όπως επεσήμανε, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης, «η επικείμενη Black Friday αλλά και η Cyber Monday που την ακολουθεί, ας ευχηθούμε να είναι και φέτος ικανοποιητικές και να δώσουν, εν μέσω ακρίβειας, όση «οικονομική χαρά» μπορούν, τόσο στα νοικοκυριά, όσο και στις επιχειρήσεις».

Τέλος, ακόμη ένα γεγονός που διαφοροποιεί τη φετινή Black Friday από εκείνες των προηγούμενων ετών είναι ότι φέτος δεν θα διεξαχθούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου. Η κατάργηση του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων αποτελούσε πάγιο αίτημα των εμπόρων που σημείωναν ότι δημιουργεί στρεβλώσεις στην αγορά και το καλοκαίρι το υπουργείο Ανάπτυξης αποφάσισε τελικά να το ικανοποιήσει.

Με δεδομένο λοιπόν ότι φέτος μέσα στον Νοέμβριο δεν θα έχει προηγηθεί άλλη περίοδος προσφορών πριν από τη Black Friday, αναμένεται ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να προχωρήσουν σε πιο γενναίες προσφορές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης