ΧΡΗΜΑ

Δεύτερο λουκέτο σε πρατήριο καυσίμων μετά από καταγγελία καταναλωτή στο «Appodixi»

Δεύτερο λουκέτο σε πρατήριο καυσίμων μετά από καταγγελία καταναλωτή στο «Appodixi»
Πρόκειται για το δεύτερο «λουκέτο» σε πρατήριο καυσίμων που γίνεται μετά από καταγγελία για παρατυπίες μέσω της εφαρμογής ΙΝΤΙΜΕ/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

«Λουκέτο» έβαλαν οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σε πρατήριο καυσίμων, στην Αλ. Παναγούλη 120 και Αγγελίωνος 15, στην Αγ. Παρασκευή μετά από επώνυμη καταγγελία καταναλωτή που διαπίστωσε παρατυπία στην απόδειξη του και το δήλωσε στην εφαρμογή «Appodixi».

Σύμφωνα με αυτή, ο οδηγός του οχήματος διαπίστωσε ότι υπήρχε διαφορά στα χρήματα που πλήρωσε και ανέγραφε η απόδειξη που έλαβε και άλλα τελικά καταγράφηκαν στον φορολογικό μηχανισμό της επιχείρησης. Όταν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ πήγαν στο πρατήριο για να το σφραγίσουν, ο δικηγόρος της επιχείρησης προσπάθησε να αμφισβητήσει τα ευρήματα της απόδειξης.

Εκείνη τη στιγμή, όμως, έφτασε πελάτης, που κρατούσε απόδειξη, με ημερομηνία 1η Οκτωβρίου, αξίας 63 ευρώ, προκειμένου να πιστωθεί τους πόντους από το προσφερόμενο πρόγραμμα επιβράβευσης, που ακολουθούσε η επιχείρηση. Οι ελεγκτές πήραν την απόδειξη, και διαπίστωσαν επί τόπου ότι η αξία, που είχε διαβιβαστεί στις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, ήταν 20 ευρώ.

Οι ελεγκτές διασταύρωσαν επιπλέον την αναφορά POS με το αρχείο του φορολογικού μηχανισμού και βρήκαν άλλες 18 περιπτώσεις, κατά τις οποίες είχαν παραποιηθεί τα ποσά των αποδείξεων, σε ποσοστό 90%, δηλαδή στο 1/10 της πραγματικής τους αξίας.

Ενώ διαπιστώθηκαν ακόμα 15 περιπτώσεις, όπου η επιχείρηση δεν είχε διαβιβάσει τις εκδοθείσες αποδείξεις στις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, μέσω του συστήματος E-SEND εισροών - εκροών.

Πρόκειται για το δεύτερο «λουκέτο» σε πρατήριο καυσίμων που γίνεται μετά από καταγγελία για παρατυπίες μέσω της εφαρμογής, καθώς είχε προηγηθεί ακόμα ένα στον Βύρωνα, πριν από δέκα ημέρες.

Πώς γίνονται οι καταγγελίες στην ΑΑΔΕ

Ο καταναλωτής κατεβάζει την εφαρμογή στο κινητό και σαρώνει την απόδειξη που παραλαμβάνει.

Η εφαρμογή ταυτοποιεί τα στοιχεία της επιχείρησης και αν τα ποσά που αναγράφονται στην απόδειξη συμφωνούν με αυτά που έχουν αποσταλεί στην ΑΑΔΕ μέσω myDATA, όπως και εάν η ταμειακή είναι δηλωμένη στην Αρχή.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η απόδειξη είναι «μαϊμού», τότε ο φορολογούμενος θα μπορεί να καταγγείλει επώνυμα ή ανώνυμα την επιχείρηση.

a.jpg
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η απόδειξη είναι «μαϊμού», τότε ο φορολογούμενος θα μπορεί να καταγγείλει επώνυμα ή ανώνυμα την επιχείρηση.

Με αυτό τον τρόπο οι πολίτες αναλαμβάνουν ρόλο… εφοριακού και ελέγχουν τη νομιμότητα των αποδείξεων που λαμβάνουν με ένα απλό σκανάρισμα και παίρνουν «μπόνους» για τις καταγγελίες τους. Να θυμίσουμε πως η οικονομική αποζημίωση για όσους συμβάλλουν στην αποκάλυψη φοροδιαφυγής, μπορεί να φτάσει έως και τα 2.000 ευρώ ή το δεκαπλάσιο της αξίας της. Ποσά που θα καταβληθούν αναδρομικά, μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης στη Βουλή.