Κερδίζει έδαφος εν μέσω ακρίβειας η τάση «value for money»
Ανανεώθηκε:
Νέα δεδομένα στα κριτήρια με τα οποία ψωνίζουν οι καταναλωτές δημιουργούν η ακρίβεια και οι πληθωριστικές πιέσεις που περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημά τους, το οποίο πλέον κατευθύνεται κατά κύριο λόγο -πέραν των λογαριασμών- στις δαπάνες που αφορούν στα βασικά αγαθά.
Οι καταναλωτές όπως προκύπτει από σχετικές έρευνες και συνήθως συμβαίνει αντίστοιχες περιόδους κρίσης, ψάχνουν κατά τις αγορές τους, τον «ιδανικό» συνδυασμό της λογικής τιμής με την ποιότητα στα προϊόντα.
Ενδεικτικό είναι ακόμη και στο σούπερ μάρκετ όλο και περισσότεροι, αντικαθιστούν στο «καλάθι» κάποια από τα επώνυμα προϊόντα με εκείνα της ιδιωτικής ετικέτας που συνήθως είναι οικονομικότερα και παράγονται για λογαριασμό των μεγάλων αλυσίδων με το εμπορικό τους σήμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το 2022 έχει διαμορφωθεί στο 16% και κινείται προς τα τα επίπεδα που είχαν διαμορφωθεί την περίοδο της οικονομικής κρίσης.
Σε ό,τι αφορά δε, στις αγορές των καταναλωτικών αγαθών, φαίνεται πως αυτές περνούν σε δεύτερη «μοίρα», όπως άλλωστε αποτυπώθηκε και κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, με κλάδους όπως η ένδυση και η υπόδηση να καταγράφουν πτώση στον όγκο πωλήσεων κατά -18% και τον τζίρο κατά -13%.
Οικονομικές αλυσίδες αναπτύσσονται στην ελληνική αγορά
Σε αυτό το περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί και με την ενεργειακή κρίση να πλήττει το εισόδημα των καταναλωτών σε διεθνές επίπεδο αρκετές ξένες αλυσίδες με οικονομικά προϊόντα που υπόσχονται επιλογές «value for money» στους καταναλωτές επεκτείνονται ταχύτατα στις ευρωπαϊκές χώρες.
Η ελληνική αγορά δεν αποτελεί εξαίρεση, με διεθνείς εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτή την κατηγορία προϊόντων, είτε να ξεκινούν τη δραστηριότητα τους, είτε να διευρύνουν την παρουσία τους στη χώρα μας. Αν και σε πολλές περιπτώσεις οι επιχειρηματικές τους κινήσεις είχαν δρομολογηθεί νωρίτερα από το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης, η παρούσα συγκυρία φαίνεται αυτή τη στιγμή «ευνοϊκή» για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Μια από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες αλυσίδες με προϊόντα ένδυσης αλλά και διακόσμησης σπιτιού σε οικονομικές τιμές, η πολωνική Pepco ετοιμάζεται να κάνει «ντεμπούτο» στην Ελλάδα. Σημειώνεται πως η Pepco έχει παρουσία σε άλλες 16 χώρες της Ευρώπης και αριθμεί συνολικά 3.000 καταστήματα.
Στο Piraeus Retail Park , συμφερόντων της Trade Estate του Ομίλου Fourlis, αναμένεται να ανοίξει τον Οκτώβριο το πρώτο από τα συνολικά 12 που πρόβλεπε το πλάνο ανάπτυξης για τη χώρα μας.
Σύμφωνα μάλιστα με την TRADE ESTATES, στο ίδιο εμπορικό πάρκο, μέχρι το τέλος του έτους 2022, θα παρουσιαστούν ακόμα 6 από τα τελευταία concepts διεθνών και ελληνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα του value retailing.
Ήδη στο Piraeus Retail Park, λειτουργεί και κατάστημα της τουρκικής αλυσίδας οικονομικής ένδυσης LC Waikiki η οποία είχε παρουσία στην Ελλάδα από το 2018 στην Ξάνθη ενώ μέσα στο 2022 κατηφόρισε στην Αθήνα και σχεδιάζει την περαιτέρω ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά.
Πέραν της Pepco, ακόμη ένας πολωνικός όμιλος, η LPP, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της «γρήγορης μόδας», με τα brands Sinsay και Reserved, έχει κάνει τους προηγούμενους μήνες, μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, είσοδο στην ελληνική αγορά.
Παράλληλα η πολωνική εταιρεία που διαθέτει -εκτός από ρούχα- και είδη για το σπίτι, παιχνίδια αλλά και καλλυντικά σχεδιάζει τα πρώτα καταστήματα στη χώρα μας μέχρι το τέλος του 2022.