ΧΡΗΜΑ

Aκρίβεια: Δύσκολο φθινόπωρο «βλέπουν» οι καταναλωτές

Aκρίβεια: Δύσκολο φθινόπωρο «βλέπουν» οι καταναλωτές
Το 45% των καταναλωτών εκτιμά ότι το β' εξάμηνο 2022 οι δαπάνες για λογαριασμούς θα είναι αυξημένες. ΙΝΤΙΜΕ

Περισσότερα έξοδα για λογαριασμούς και λιγότερα για αγορές εκτιμούν ότι θα έχουν και το δεύτερο εξάμηνο του 2022 οι Έλληνες καταναλωτές.

Η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις σχεδόν στο σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται με την άνοδο τους κόστους ενέργειας πιέζουν ήδη ασφυκτικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και οδήγησαν σε νέες καταναλωτικές συμπεριφορές κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022. Συνήθειες που αναμένεται να συνεχιστούν και μάλιστα με μεγαλύτερη ένταση και στο υπόλοιπο του έτους.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της έρευνας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως σχετικά με τις εκτιμήσεις των καταναλωτών για τις δαπάνες τους το β΄ εξάμηνο του έτους.

Συγκεκριμένα το 45% εκτιμά ότι το δεύτερο εξάμηνο 2022 οι δαπάνες για λογαριασμούς κοινής ωφέλειας θα είναι αυξημένες. Από την άλλη πλευρά το 53% των καταναλωτών εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το δεύτερο εξάμηνο 2022 θα είναι μειωμένες, και μόλις το 17% ότι θα είναι αυξημένες.

Το ίδιο ισχύει για τις υπηρεσίες (εισιτήρια, εστίαση), για τις οποίες επίσης εκτιμάται μείωση στις δαπάνες από το 36% των καταναλωτών ενώ αύξηση μόλις από το 19%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πληρωμές λογαριασμών αποτελούν ήδη τη τη μεγαλύτερη δαπάνη για τους Έλληνες καταναλωτές καθώς αποτελούν το 32% των μηνιαίων εξόδων τους έναντι 25% στα τέλη του προηγούμενου έτους.

Νέες ανατιμήσεις στα ράφια από το φθινόπωρο

Την ιδία στιγμή νέες ανατιμήσεις αναμένονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ από τον Σεπτέμβριο όπως προκύπτει από τα τιμολόγια των προμηθευτών που έχουν φτάσει στα σούπερ μάρκετ με τις τιμές που θα ισχύσουν από τον επόμενο μήνα.

Όπως σημειώνουν στο CNN Greece πηγές που έχουν γνώση τους, καταγράφονται αυξήσεις σε συγκεκριμένους κωδικούς γαλακτοκομικών, οσπρίων, δημητριακών καθώς και ζυμαρικών.

Οι ανατιμήσεις, όπως εξηγούν, είναι πλέον μικρότερες σε ποσοστό σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες και γίνονται σταδιακά ανά διαστήματα σε διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων. Για τους καταναλωτές ωστόσο η επιβάρυνση από τις συνεχείς αυξήσεις που προστίθενται στο τελικό λογαριασμό είναι σε κάθε περίπτωση μεγάλη.