ΧΡΗΜΑ

Τι αγοράζουν από τα online σούπερ μάρκετ οι Έλληνες καταναλωτές

Τι αγοράζουν από τα online σούπερ μάρκετ οι Έλληνες καταναλωτές
Μείωση παρατηρείται στις αγορές προϊόντων που δεν συγκαταλέγονται ανάμεσα στα απολύτως απαραίτητα για τους καταναλωτές καθώς και σε ακριβότερα φρέσκα τρόφιμα. pixabay

Στα 77,90 ευρώ διαμορφώνεται η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού στα Οnline σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2022 σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, με μέση παραγγελία τα 35,5 τεμάχια ανά καλάθι.

Αν και η μέση αξία εμφανίζεται ελαφρώς μειωμένη συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, εντούτοις σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, παρατηρείται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που αγοράζουν πλέον οι καταναλωτές κατά μέσο όρο 2 λιγότερα ανά καλάθι), καθώς ο πληθωρισμός έχει επιφέρει αύξηση 5% στη μέση τιμή των προϊόντων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.

Η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να συνεισφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων με 22% και τα προϊόντα καθαρισμού και χαρτικά με 11%.

Μείωση παρατηρείται στις αγορές προϊόντων που δεν συγκαταλέγονται ανάμεσα στα απολύτως απαραίτητα για τους καταναλωτές όπως το κρασί (-30%) και τα σνακς (-7%) αλλά και σε ακριβότερα φρέσκα τρόφιμα όπως για παράδειγμα τα συσκευασμένα αλλαντικά (-12%) και το συσκευασμένο τυρί (-6%)

Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα σε τρόφιμα που θεωρούνται χαμηλότερου κόστους όπως τα κατεψυγμένα έτοιμα τρόφιμα οποία κατέγραψαν αύξηση +14% και τα ζυμαρικά με αύξηση14%.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το ίδιο διάστημα, στην κορυφή βρίσκονται τα προϊόντα για κατοικίδια με 14% και προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.

Μείωση 5% στον τζίρο, λιγότερες προσφορές

Ο συνολικός τζίρος στον κλάδο των Οnline σούπερ μάρκετ που εν μέσω πανδημίας γνώρισε ραγδαία ανάπτυξη διαμορφώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα 134 εκατ. ευρώ. Παρότι κατέγραψε μικρή πτώση της τάξεως του 5% σε σχέση με το 2021, αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο με την οποία γίνεται η σύγκριση, η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω της πανδημίας στο +122%.

Επιπλέον σύμφωνα με την Convert Group, οι μήνες Μάιος-Ιούνιος 2022 δείχνουν ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα κάτι που, όπως επισημαίνεται, προμηνύει πιθανόν την επιστροφή σε διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης του online καναλιού.

Την ίδια στιγμή πάντως που οι πληθωριστικές πιέσεις οδηγούν τους καταναλωτές σε περιορισμό των αγορών, οι επιχειρήσεις από την πλευρά τους, σε μία προσπάθεια να αντισταθμίσουν έως έναν βαθμό τις απώλειες που έχουν λόγω της αύξησης του κόστους παραγωγής, φαίνεται να προχωρούν σε μείωση των προσφορών.

Σύμφωνα με την Convert Group η µέση έκπτωση λόγω προωθητικών ενεργειών σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 ήταν 37,9%. Ωστόσο το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκαν µέσω προωθητικών ενεργειών ήταν 35,9%, ποσοστό χαμηλότερο κατά 16,5 μονάδες σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι.