ΧΡΗΜΑ

Στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και ψώνια στις μεγάλες εκπτώσεις για τους καταναλωτές

Στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και ψώνια στις μεγάλες εκπτώσεις για τους καταναλωτές
Δύο στους τρεις καταναλωτές αναμένουν ένα μεγάλο αγοραστικό ή εκπτωτικό γεγονός (όπως π.χ. H Blach Friday) για να πραγματοποιήσουν αγορές INTIME

Η τιμή των προϊόντων αναδεικνύεται, με διαφορά, ως το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο για 8 στους 10 καταναλωτές τόσο σήμερα όσο και για την επόμενη τριετία ενώ η ακρίβεια φαίνεται να τους «οδηγεί» όλο και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Παράλληλα δύο στους τρεις καταναλωτές αναμένουν ένα μεγάλο αγοραστικό ή εκπτωτικό γεγονός (όπως π.χ. H Blach Friday) για να πραγματοποιήσουν αγορές και περισσότεροι από οκτώ στους δέκα από αυτούς, αναβάλλουν μάλιστα κάποιες από τις αγορές τους μέχρι τότε.

Tα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα Future Consumer Index Ελλάδα 2022, που παρουσίασε η ΕΥ Ελλάδος, σύμφωνα με την οποία σε ποσοστό 70% οι Έλληνες δηλώνουν ότι ήδη ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης.

Έτσι από τη μία πλευρά τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η BlackFriday, οι έκτακτες εκπτώσεις, ή οι στοχευμένες μειώσεις τιμών σε προϊόντα β’ διαλογής, αποκτούν μεγαλύτερη σημασία στη συνείδηση τους, καθώς σημαντικά ποσοστά εναποθέτουν τις ελπίδες τους, ή και το άλλοθι για αυξημένη κατανάλωση σε αυτά.

Ωστόσο, μόλις το 15% δηλώνει ότι θα ξοδέψει περισσότερα στις εκπτώσεις σε σχέση με πέρσι, έναντι 53% που θα ξοδέψει τα ίδια και 32% που θα ξοδέψει λιγότερα.

Από την άλλη, καταγράφεται περαιτέρω αποδυνάμωση της σχέσης του καταναλωτή με τις μάρκες που παρατηρήθηκε στη διάρκεια της πανδημίας. Συγκεκριμένα το 47% των καταναλωτών δηλώνει ότι οι μάρκες αποτελούν σήμερα λιγότερο σημαντικό κριτήριο κατά τις αγοραστικές τους αποφάσεις, ενώ το 56% των ερωτώμενων -από 41% πριν έναν χρόνο - αναφέρει ότι έχει αλλάξει τα brands που αγοράζει, είτε για να μειώσει τα έξοδά του, είτε γιατί επιλέγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είτε για να υποστηρίξει την τοπική οικονομία ή καταστήματα της γειτονιάς τους.

Επιπλέον, μόλις το 17% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει διατεθειμένο να πληρώσουν περισσότερα για brands που εμπιστεύονται.

Οι πέντε τυπολογίες καταναλωτών

Με βάση τις προτεραιότητές τους, οι καταναλωτές αυτοπροσδιορίζονται και κατατάσσονται σε πέντε διακριτές τυπολογίες.

Στην πρώτη θέση, όπως και στην περσινή έρευνα Future Consumer Index Ελλάδα 2021, βρίσκεται η τυπολογία Affordability First (33%), που αποτελείται από καταναλωτές που ανησυχούν για τα οικονομικά τους και κάνουν συνετή οικονομική διαχείριση.

Στη δεύτερη θέση, από την τέταρτη πέρσι, η ομάδα Experience First (20%), είναι αυτοί που αναζητούν εμπειρίες για να ζουν τη ζωή στο έπακρο, και αναζητούν και πειραματίζονται με το καινούριο.

Οι ευαισθητοποιημένοι για τον πλανήτη και το περιβάλλον (Planet First - 19%), βρίσκονται στην τρίτη θέση, ξεπερνώντας την τυπολογία Health first (18%), όσων ανησυχούν για την προσωπική και την οικογενειακή υγεία.

Τέλος, η ομάδα που προτάσσει το κοινωνικό σύνολο, Society First (10%), βρίσκεται και φέτος στην τελευταία θέση.