«Ελλάδα 2.0»: 442.000.000 ευρώ για 100.000 επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι δικαιούχοι
Με 442.000.000 ευρώ ενισχύονται 100.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, μια δράση που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του εθνικού σχεδίου Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
Συγκεκριμένα η δράση κατανέμεται σε τρία (3) επιμέρους προγράμματα κρατικών ενισχύσεων:
1: «Ψηφιακά εργαλεία ΜΜΕ» 180.000.000 ευρώ
2: «Ανάπτυξη ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών» 100.000.000 ευρώ
3: «Ψηφιακές συναλλαγές» 162.000.000 ευρώ
Ποιες είναι οι κατηγορίες των δικαιούχων
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1
(Α) | (Β) | (Γ) | (Δ) |
Μέγεθος Επιχείρησης (μ) ανάλογα το προσωπικό που απασχολεί | Ονομαστική Αξία Voucher(s) (Μέγιστο ποσό ενίσχυσης) | Μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη | Ένταση ενίσχυσης |
0,01 ΕΜΕ < μ ≤ 5 ΕΜΕ | €900,00 | €1.000,00 | 90% |
5 ΕΜΕ < μ ≤ 10 ΕΜΕ | €1.800,00 | €2.000,00 | 90% |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2
(Α) | (Β) | (Γ) | (Δ) |
Μέγεθος Επιχείρησης | Ονομαστική Αξία Voucher(s) (Μέγιστο ποσό ενίσχυσης) | Μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη | Ένταση ενίσχυσης |
10 ΕΜΕ < μ ≤18 ΕΜΕ | €3.600,00 | €4.000,00 | 90% |
18 ΕΜΕ < μ ≤ 25 ΕΜΕ | €5.400,00 | €6.000,00 | 90% |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3
(Α) | (Β) | (Γ) | (Δ) |
Μέγεθος Επιχείρησης | Ονομαστική Αξία Voucher(s) (Μέγιστο ποσό ενίσχυσης) | Μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη | Ένταση ενίσχυσης |
25 ΕΜΕ < μ ≤ 32 ΕΜΕ | €9.000,00 | €10.000,00 | 90% |
32 ΕΜΕ < μ ≤ 40 ΕΜΕ | €10.800,00 | €12.000,00 | 90% |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4
(Α) | (Β) | (Γ) | (Δ) |
Μέγεθος Επιχείρησης | Ονομαστική Αξία Voucher(s) (Μέγιστο ποσό ενίσχυσης) | Μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη | Ένταση ενίσχυσης |
40 ΕΜΕ < μ ≤ 50 ΕΜΕ | €13.500,00 | €15.000,00 | 90% |
50 ΕΜΕ < μ ≤ 250 ΕΜΕ | €18.000,00 | € 20.000,00 | 90% |
Να σημειωθεί ότι την 1η Νοεμβρίου έληξε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης για το πρώτο πρόγραμμα της δράσης, αυτό των Ψηφιακών Εργαλείων ΜΜΕ, το οποίο θα παρέχει επιταγές (vouchers) που θα διατεθούν για την απόκτηση, μέσω αγοράς ή μίσθωσης, νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών. Οι επιτυχώς υποβεβλημένες αιτήσεις έφτασαν τις 72.355 και καταληκτική ημερομηνία πραγματοποίησης αγορών για την κατηγορία 1 είναι στις 31 Ιανουαρίου 2023 και για τις κατηγορίες 2,3,4 στις 28 Απριλίου 2023.
Ο γενικός διευθυντής της γενικής διεύθυνσης Έργων της «Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε», Δημήτρης Γιάντσης εξέφρασε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ την ικανοποίησή του για την συμμετοχή και το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για το πρώτο πρόγραμμα της δράσης και τόνισε ότι τα υπόλοιπα δύο προγράμματα, η «Ανάπτυξη ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών» (100.000.000 ευρώ) και οι «Ψηφιακές συναλλαγές» (162.000.000 ευρώ) «τρέχουν» χωρίς προβλήματα και η προθεσμία υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης λήγει στο τέλος Μαρτίου του 2023.
Σκοπός του προγράμματος είναι η είναι η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) της χώρας, που δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας. Μέσω του Προγράμματος, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να:
-Εκσυγχρονίσουν την παραγωγική, εμπορική και διοικητική τους λειτουργία
-Αναβαθμίσουν τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας και να εισάγουν νέες μορφές υβριδικής εργασίας (hybrid workplace),
-Ψηφιοποιήσουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές με πελάτες και συνεργάτες, περιλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου,
-Αυξήσουν το επίπεδο ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, μέσω της αξιοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.
Τονίζοντας τον κοινωνικό χαρακτήρα της Κοινωνία της Πληροφορίας(φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης) η οποία πρωταγωνιστεί στην εκπόνηση και υλοποίηση των σημαντικότερων κυβερνητικών δράσεων ενίσχυσης πολιτών και επιχειρήσεων, ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας, Σταύρος Ασθενίδης επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «πρόκειται για κυβερνητικές δράσεις ενίσχυσης που έχουν προσφέρει ήδη στους δικαιούχους συνολικό ποσό που ξεπερνάει τα 740 εκατ. ευρώ (Ψηφιακή Μέριμνα 1,2, Freedom Pass, Freedom Pass Data, Fuel Pass 1,2, Power Pass, Τουρισμός για όλους). Αθροιστικά περίπου 7,5 εκατομμύρια συμπολίτες μας έχουν ευνοηθεί από αυτά τα προγράμματα, τα οποία αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι ενταγμένα στην Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική, αλλά δημιουργούνται ad-hoc για να απαλύνουν τις συνέπειες των πολλαπλών διεθνών κρίσεων (πανδημία, ενεργειακή κρίση κλπ). Προς την ίδια κατεύθυνση θα κινηθούμε και στην συνέχεια».