ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σε ρυθμούς χειμερινών εκπτώσεων η αγορά - Τι προσδοκούν οι έμποροι

INTIME

Αντίστοιχη εικόνα με την αυξημένη κίνηση της εορταστικής περιόδου, ευελπιστούν να δουν στα καταστήματά τους οι έμποροι, κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων που ξεκινούν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου.

Την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, το 45% των επιχειρήσεων κατέγραψε υψηλότερες πωλήσεις σε σχέση με το 2023 ενώ το 39% παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε η ΕΣΕΕ. Παράλληλα, το 43% των επιχειρήσεων εμφανίζεται, από «πολύ», έως και «πάρα πολύ» ικανοποιημένο από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα ενώ το 46% δηλώνει «μέτρια» ικανοποιημένο.

Την ίδια στιγμή, οι αγοραστικές συνήθειες που έχουν υιοθετήσει πλέον οι Έλληνες εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, διατηρήθηκαν και στη διάρκεια των γιορτών: η πλειονότητα των καταναλωτών κινήθηκε «στοχευμένα» και απέφυγε να παρασυρθεί σε «αυθόρμητες» αγορές. Για το 34% των επιχειρήσεων, μάλιστα, τα πιο φθηνά προϊόντα ήταν εκείνα που προτιμήθηκαν από τους καταναλωτές, ενώ σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (49%) πραγματοποίησαν προσφορές ακόμη και κατά την εορταστική περίοδο.

Με βάση την παραπάνω εικόνα, διαμορφώνονται και οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για την προσεχή περίοδο των εκπτώσεων. Συγκεκριμένα, μία στις τρείς επιχειρήσεις (32%) εκτιμά πως οι πωλήσεις θα διαμορφωθούν σε μέτρια επίπεδα, το 28% αναμένει βελτίωση, ενώ το 26% ( επιχειρήσεις τροφίμων) δεν συμμετέχει στις εκπτώσεις.

Προσδοκίες για τζίρο άνω των 6 δισ. ευρώ το πρώτο δίμηνο του 2025

Παρά την οικονομική κόπωση των εορτών, όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, «όλα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες εμπόρων και καταναλωτών και θα έχουμε φέτος μια αγοραστική κίνηση σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι». Στόχος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ο τζίρος στη λιανική το δίμηνο, Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2025, να ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, σημείωσε πως «οι εμπορικές επιχειρήσεις της Αθήνας εύχονται να συνεχίσει η κινητικότητα που έδειξε η αγορά κατά την εορταστική περίοδο. Είναι γεγονός ότι ο δείκτης επισκεψιμότητας στις αγορές την φετινή εορταστική περίοδο ήταν ικανοποιητικός, αλλά βέβαια το χαμηλότερο διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα κατέβασε τον μέσο όρο τιμής των προϊόντων που διατέθηκαν».

«Σε συνέχεια αυτού του αναλογικά σχετικά καλού κλίματος, είναι ευκαιρία αυτή την εκπτωτική περίοδο τα καταστήματα να ρευστοποιήσουν τα αποθέματά τους και η στιγμή που οι καταναλωτές γνωρίζουν καλά ότι θα βρουν πολύ μεγάλες εκπτώσεις ώστε να καλύψουν αρκετές ανάγκες, που λόγω οικονομικής αδυναμίας δεν μπορούσαν να το κάνουν έως σήμερα» πρόσθεσε ο κ. Καφούνης.

Αντίστοιχες είναι οι προσδοκίες και του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς που επισημαίνει ότι «μετά την αυξημένη επισκεψιμότητα στις αγορές την φετινή εορταστική περίοδο, που όμως δεν μεταφράστηκε σε αντίστοιχη τόνωση του τζίρου, οι χειμερινές εκπτώσεις αποτελούν μια ευκαιρία για τις εμπορικές επιχειρήσεις να ρευστοποιήσουν τα αποθέματά τους και για τους καταναλωτές, να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους».

«Ειδικά αν συνυπολογίσουμε πως όλες οι έρευνες δείχνουν ότι 8 στους 10 καταναλωτές, κινητοποιούνται αγοραστικά -σε ένα περιβάλλον αυξημένου κόστους- μόνο σε περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών» συμπληρώνουν οι έμποροι του Πειραιά.

Σε κάθε περίπτωση, το τελικό «ταμείο» για τις επιχειρήσεις θα γίνει μετά την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου που «πέφτει» η αυλαία της εκπτωτικής περιόδου. Στο πλαίσιο των χειμερινών εκπτώσεων, τα καταστήματα θα μπορούν να ανοιχτά και τις Κυριακές, 19 και 26 Ιανουαρίου 2025, με προτεινόμενο ωράριο στην Αθήνα, από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα και στον Πειραιά, από τις 11 το πρωί έως τις 3:30 το μεσημέρι.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης