ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Kορυφώνεται η εορταστική κίνηση στην αγορά - Ανοιχτά και σήμερα τα καταστήματα

Kορυφώνεται η εορταστική κίνηση στην αγορά - Ανοιχτά και σήμερα τα καταστήματα
Eurokinissi

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τα Χριστούγεννα, με την εορταστική κίνηση να κορυφώνεται τις τελευταίες μέρες καθώς οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και σε δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Τα καταστήματα και σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, μπορούν να είναι ανοιχτά, στο πλαίσιο του εορταστικού ωραρίου λειτουργίας που βρίσκεται σε ισχύ, όπως επίσης και την επόμενη Κυριακή (29/12). Για τις τελευταίες, ενόψει Χριστουγέννων, αγορές των καταναλωτών, τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά επίσης τη Δευτέρα (23/12) από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και την Τρίτη, παραμονή Χριστουγέννων, από τις 9 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Κλειστά θα παραμείνουν ανήμερα των Χριστουγέννων (Τετάρτη 25/12) καθώς και τη δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων (Πέμπτη 26/12).

Οι έμποροι προσδοκούν ο τζίρος της φετινής εορταστικής περιόδου να ξεπεράσει τον αντίστοιχο περσινό και να φτάσει πάνω από τα 4 δισ. ευρώ, όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης, αναμένοντας πως η αγοραστική κίνηση θα «ζεσταθεί» μετά και την καταβολή του δώρου Χριστουγέννων στους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα.

Την ίδια στιγμή, πάντως, οι καταναλωτές για ακόμη μία χρονιά πιέζονται από τις υψηλές τιμές σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες ενώ η ακρίβεια συνεχίζει να αποτελεί το νούμερο ένα πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ ένας στους τρεις (36%) καταναλωτές σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα στις χριστουγεννιάτικες αγορές του σε σύγκριση με πέρσι ενώ το 54% σχεδιάζει να δαπανήσει περίπου τα ίδια. Μόλις το 4% θα ξοδέψει περισσότερα ενώ το 6% δεν θα κάνει αγορές. Παράλληλα, η τιμή των προϊόντων αποτελεί το σημαντικότερο κριτήριο για τη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών (95%) προκειμένου να προχωρήσουν σε αγορές.

Αντίστοιχη έρευνα της Klarna, δείχνει πως πάνω από ένας στους δύο καταναλωτές αναζητά πιο οικονομικά προϊόντα ενώ το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη και το 32,5% θα προχωρήσει σε αγορά μόνο αν υπάρχει σημαντική προσφορά. Παράλληλα, το 20,1% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα δώρα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Για τις χριστουγεννιάτικες αγορές, το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα (37%), σχεδιάζει να ξοδέψει από 101 έως 250 ευρώ ενώ το 20,2%, από 251 έως 500 ευρώ.

Σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού των νοικοκυριών αναμένεται πάντως και φέτος να κατευθυνθεί προς τα τρόφιμα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, το κόστος του οποίου, σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ - ΕΣΕΕ εκτιμάται πως θα είναι αυξημένο κατά 4,3% έως 5,8% σε σχέση με πέρσι, φτάνοντας τα 107,54 έως 148,89 ευρώ για 6 έως 8 άτομα.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Ανάπτυξης εφαρμόζει και φέτος τα μέτρα που εφαρμόστηκαν και τις δύο προηγούμενες χρονιές - «Το Καλάθι των Χριστουγέννων» και το «Καλάθι του Άι Βασίλη»- σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα παιχνιδιών αντίστοιχα. Το πρώτο, περιλαμβάνει 6 κατηγορίες τροφίμων με αυξημένη εποχική ζήτηση λόγω εορτών και θα διαρκέσει έως τις 3 Ιανουαρίου και το δεύτερο, 10 κατηγορίες παιχνιδιών και θα ισχύσει έως τις 8 Ιανουαρίου.