ΑΝΑΠΤΥΞΗ

«Πάει» στην Βουλή η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού

«Πάει» στην Βουλή η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού
ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI

Άμεσα θα «πάει» προς συζήτηση στη Βουλή η νέα σύμβαση της παραχώρησης της Αττικής Οδού έναντι 3,27 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα όσα είπε κατά την εισήγηση του στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης. 

Ο πρωθυπουργός επισήμανε πως πρόκειται για το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ και όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Κυβέρνηση το οικονομικό αντάλλαγμα θα διατεθεί για τη μείωση του δημοσίου χρέους, το οποίο μόνο από αυτή τη συναλλαγή περιορίζεται σχεδόν κατά 1,5 μονάδα του ΑΕΠ.

Όπως τόνισε «αυτό το οποίο αφορά τους πολίτες είναι ότι τα διόδια στην Αττική Οδό θα μειωθούν από τα 2,8 στα 2,5 ευρώ, ενώ θα απαλλάσσονται και οχήματα που ανήκουν σε πολίτες με αναπηρία -πολύ σημαντική αυτή η διάσταση της κοινωνικής μας πολιτικής».

Υπενθυμίζεται πως η σύμβαση περιλαμβάνει συγκεκριμένες προβλέψεις υπέρ των οδηγών- χρηστών της Αττικής Οδού, για τη διασφάλιση της συντήρησης και την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών. Προβλέπει, επίσης, ότι ο Παραχωρησιούχος (ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.), θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ.

Μείωση διοδίων

Παράλληλα ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη μείωση των διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

Συγκεκριμένα, σε ισχύ τίθεται από αύριο, 1η Οκτωβρίου 2024, η μείωση του αντιτίμου των διοδίων στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (ΠΑΘΕ), η οποία καλύπτεται από το όφελος, ύψους 15.821.155 ευρώ, το οποίο εξασφάλισε το Δημόσιο από την αναχρηματοδότηση του έργου Αυτοκινητόδρομος Μαλιακός – Κλειδί.