ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σούπερ μάρκετ: Αυξημένος ο τζίρος και η κατανάλωση στο 7μηνο

Καταναλωτής σε χώρο σούπερ μάρκετ

Eurokinissi / Files (φωτογραφία αρχείου)

Ανοδικά κατά 3% σε σχέση με πέρσι, κινήθηκε όγκος των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το πρώτο 7μηνο του έτους (Ιανουάριος – Ιούλιος) με τον τζίρο επίσης αυξημένο κατά 2,8%, στα 6,83 δισ. ευρώ.

Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας Circana, και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν ενισχυμένες πωλήσεις σε όγκο. Τη μεγαλύτερη άνοδο παρουσίασαν τα προϊόντα υγεία και ομορφιάς (3,1%) με την αξία των πωλήσεων τους, πάντως, μειωμένη κατά 0,3%. Από την άλλη πλευρά, η κατηγορία των τροφίμων εμφάνισε τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία (3,7%) με τον όγκο αντίστοιχα να αυξάνεται κατά 2,9%. Στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού οι πωλήσεις σε αξία κατέγραψαν οριακή αύξηση 0,2% ενώ σε όγκο ενισχύθηκαν κατά 2,2%.

Τα τρόφιμα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αποτελούν και τη μοναδική κατηγορία από τις τρεις που σε ετήσια βάση εμφάνισε αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο, συγκεκριμένα κατά 0,8%. Αντίθετα, μείωση κατά 3,3% εμφάνισε η κατηγορία των προϊόντων υγείας και ομορφιάς και κατά 1,9% εκείνη των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού. Στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών ,οι τιμές εμφανίζονται οριακά μειωμένες μεσοσταθμικά κατά 0,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις παρατηρούνται στα προϊόντα μαγειρικής, κατά 3,8% και στα σνακς κατά 3,4%. Αυξημένες τιμές εμφανίζουν και τα αναψυκτικά καθώς και τα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 1,6% και 15 αντίστοιχα. Στον αντίποδα, τις μεγαλύτερες μειώσεις σε σχέση με πέρσι, εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 6,2%, τα γαλακτοκομικά κατά 3,4%, τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 2,5% και τα καθαριστικά κατά 2,2%.

Ποια προϊόντα έβαλαν στο καλάθι τους οι καταναλωτές

Τα αλκοολούχα ποτά αποτελούν την υπο-κατηγορία με τη μεγαλύτερη άνοδο σε όγκο πωλήσεων, κατά 8,2% ενώ ακολούθησαν τα γαλακτοκομικά με 7,1% και τα αναψυκτικά με 5,8%. Κατά 4,7% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής υγείας και ομορφιάς και κατά 3,8% των κατεψυγμένων τροφίμων. Κατά 3,7% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις των καθαριστικών για το σπίτι. Μείωση στον όγκο των πωλήσεων εμφάνισε μόνο η κατηγορία των σνακ, κατά 0,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν θέση στο καλάθι των καταναλωτών, κατέχοντας μερίδιο 26,8% επί των συνολικών πωλήσεων και παρουσιάζοντας ανάπτυξη της τάξεως του 5,2% έναντι 2,1% των επώνυμων. Η άνοδος αυτή, σε σχέση με πέρσι, «τροφοδοτείται» πάντως μόνο από την κατηγορία των τροφίμων καθώς στις υπόλοιπες δύο μεγάλες κατηγορίες – προϊόντα υγείας και ομορφιάς αλλά και φροντίδας του σπιτιού- το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας κινείται πτωτικά σε σχέση με το 7μηνο του 2023.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης