ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Λιανεμπόριο: Κατώτερη των προσδοκιών η κίνηση στις θερινές εκπτώσεις – Οι ελπίδες για το φθινόπωρο

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΣΟΜΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ/EUROKINISSI

Το τελικό «ταμείο» των θερινών εκπτώσεων θα γίνει μετά την ολοκλήρωσή τους το προσεχές Σάββατο 31 Αυγούστου, η πρώτη αποτίμηση των εμπόρων, ωστόσο, δείχνει πως η αγοραστική κίνηση φέτος, ήταν υποτονική και κατώτερη των προσδοκιών τους.

Σε χαμηλούς ρυθμούς κινήθηκαν κατά κύριο λόγο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ενώ καλύτερη συγκριτικά εικόνα εμφάνισαν τα καταστήματα σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση καθώς και οι μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου.

Όπως είχε ήδη φανεί από το δεκαπενθήμερο του Ιούλιου που παραδοσιακά θεωρείται η πιο «δυνατή» περίοδος της θερινής εκπτωτικής περιόδου, οι Έλληνες καταναλωτές υπό την πίεση που δέχεται το εισόδημα τους λόγω της ακρίβειας, εμφανίστηκαν και σε αυτές τις εκπτώσεις, συγκρατημένοι στις αγορές τους. Όσοι δε, είχαν τη δυνατότητα, προτίμησαν τις ολιγοήμερες διακοπές, αντί για τις δαπάνες σε καταναλωτικά αγαθά. Αντίστοιχη τάση περιορισμού των εξόδων παρατηρήθηκε φέτος και σε πολλούς ξένους τουρίστες, όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, σε μία περίοδο κατά την οποία το λιανεμπόριο «ποντάρει» στην τόνωση της κατανάλωσης μέσω του τουρισμού.

Ενδεικτική της εικόνας που καταγράφηκε στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της χώρας είναι τα στοιχεία της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς που πραγματοποιήθηκε μεσούσης της εκπτωτικής περιόδου, σύμφωνα με τα οποία, το 87,5% των επιχειρήσεις κατέγραψαν μείωση στις πωλήσεις τους, τις πρώτες εβδομάδες των θερινών εκπτώσεων.

Πλέον το βλέμμα του εμπορικού κόσμου στρέφεται στην φθινόπωρο, όπου βεβαίως στο επίκεντρο βρίσκονται τα σχολικά είδη και γενικότερα ο απαραίτητος «εξοπλισμός» για τους μαθητές ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς. Άλλωστε πέραν των βιβλιοπωλείων – χαρτοπωλείων που περιμένουν τόνωση του τζίρου τους και για τα καταστήματα παιχνιδιών τα οποία διαθέτουν σχολικά είδη, η συγκεκριμένη περίοδος αποτελεί από τις πιο «δυνατές» τους έτους από πλευράς πωλήσεων, μετά τα Χριστούγεννα και Πάσχα. Αυξημένη κίνηση αναμένεται επίσης το φθινόπωρο και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα προϊόντα για το σπίτι, από έπιπλα μέχρι ηλεκτρικά είδη, λόγω των φοιτητών που θα εξοπλίσουν τα νέα σπίτια τους, ενόψει της έναρξης της ακαδημαϊκής χρονιάς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης