Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα έβαλαν στο καλάθι τους οι καταναλωτές το πρώτο εξάμηνο
Αυξημένος κατά 3,1% σε αξία και κατά 2,9% σε όγκο ήταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 5,86 δισ. ευρώ ενώ η μέση τιμή ανά τεμάχιο ήταν αυξημένη κατά 0,1%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana, τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε αξία, της τάξεως του 3,6% κατέγραψαν τα τρόφιμα, με τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και εκείνα της φροντίδας για το σπίτι, να εμφανίζουν άνοδο 0,6% και 0,8% αντίστοιχα. Σε όγκο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,4% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, κατά 2,8% στα τρόφιμα και κατά 2,3% στα προϊόντα οικιακής φροντίδας.
Σε σχέση με το 2023, όλες οι υπο-κατηγορίες προϊόντων, εξαιρουμένων των σνακς, καταγράφουν αύξηση σε όγκο πωλήσεων. Η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρείται στα αλκοολούχα ποτά κατά 9,7%, τα γαλακτοκομικά καθώς και στα μη αλκοολούχα, κατά 6,6%. Αυξημένος κατά 5% ήταν ο όγκος πωλήσεων στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς, κατά 4,1% στα κατεψυγμένα τρόφιμα και κατά 3,6% τα καθαριστικά για σπίτι.
Παράλληλα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνέχισε την ανοδική του πορεία, αυξημένο κατά 5,1% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, φτάνοντας πλέον το 26,8% επί του συνόλου των πωλήσεων. Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως η άνοδος αυτή τροφοδοτείται μόνο από την κατηγορία των τροφίμων καθώς οι άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες (προϊόντα προσωπικής φροντίδας - είδη οικιακής φροντίδας) κατέγραψαν μείωση στις πωλήσεις των PL.
Πού συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις
Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις του πρώτου εξαμήνου, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία οι αυξήσεις ανά τεμάχιο συνεχίστηκαν στην κατηγορία των τροφίμων -κατά 0,8% μεσοσταθμικά- με τις μεγαλύτερες να καταγράφονται στα προϊόντα μαγειρικής κατά 3,6%, τα σνακς κατά 3,4% και τα μη αλκοολούχα ποτά κατά 1,4%. Μειώσεις, στην κατηγορία των τροφίμων, εμφάνισαν τα γαλακτοκομικά (-3,2%) και τα αλκοολούχα ποτά (-2,1%).
Μειωμένες ανά τεμάχιο ήταν οι τιμές στις κατηγορίες των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και των ειδών οικιακής φροντίδας κατά -2,8% και -1,4% αντίστοιχα. Οι μεγαλύτερες μειώσεις, στις παραπάνω κατηγορίες, παρατηρήθηκαν στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-5,9%), τα «άλλα οικιακά προϊόντα» (-2,3%) και τα καθαριστικά (-1,5%).