ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Ανεβαίνει η τάση των ποτών χωρίς αλκοόλ

Ανεβαίνει η τάση των ποτών χωρίς αλκοόλ
pixabay

Ταχύτητα αναπτυσσόμενη αγορά, διεθνώς, αποτελούν τα ποτά χωρίς αλκοόλ, κατά κύριο λόγο όσον αφορά στην κατηγορία της μπύρας ενώ διαρκώς ανοδικά κινείται τα τελευταία χρόνια και εκείνη του κρασιού, χωρίς ή με χαμηλή περιεκτικότητα αλκοόλ.

Η ολοένα αυξανόμενη «στροφή» των πολιτών προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής αποτυπώνεται έντονα στις καταναλωτικές τους συνήθειες, ακόμη δε περισσότερο, στις νεότερες γενιές καταναλωτών. Είναι ενδεικτικό πως, όπως αναφέρει η DBRS, οι παγκόσμιες πωλήσεις της μπύρας χωρίς αλκοόλ, αναμένεται να αυξηθούν κατά περίπου 6,7%, σε περισσότερα από 50 δισ. δολάρια μέχρι το 2029, από 34 δισ. το 2023, σε σύγκριση με της ανάπτυξη 3%, αντίστοιχα, της μπύρας με αλκοόλ.

Την ανερχόμενη αυτή τάση και τις προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζονται στη συγκεκριμένη κατηγορία έχουν ήδη διαπιστώσει μεγάλοι παίκτες της αγοράς, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στη χώρα μας, που επενδύουν πλέον εντατικά σε αυτή. Στην ελληνική αγορά, το συνολικό μερίδιο της μπύρας χωρίς αλκοόλ ανέρχεται κοντά στο 3%, όπως ανέφερε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης. Η εταιρεία, μάλιστα, στη συγκεκριμένη κατηγορία καταγράφει, φέτος, ανάπτυξη της τάξεως του 60%, αποτελώντας βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής της στρατηγικής.

Πέραν της μπύρας όμως και η κατηγορία του κρασιού χωρίς αλκοόλ ή με λιγότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, εμφανίζει τα τελευταία χρόνια ανοδικές τάσεις σε διεθνές επίπεδο με όλο και περισσότερους καταναλωτές να το επιλέγουν, στο πλαίσιο ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής που ακολουθούν. Στην Ελλάδα πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο, μερικώς αποαλκοολωμένο κρασί που παράγεται στην Ελλάδα, από το Κτήμα Σεμέλη. Από πλευράς της εταιρείας, πρόκειται για μία κίνηση στην οποία προχώρησε, αναγνωρίζοντας, όπως επισημαίνει, την αυξανόμενη ανάγκη για ελαφρύτερα κρασιά, χαμηλότερης περιεκτικότητας σε αλκοόλη αλλά και σε θερμίδες.