ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σούπερ μάρκετ: Ποιοι χώροι «κερδίζουν» τους καταναλωτές

Σούπερ μάρκετ: Ποιοι χώροι «κερδίζουν» τους καταναλωτές
AP

Τα πολύ μικρά καταστήματα σούπερ μάρκετ, έως 400 τ.μ, είναι εκείνα που καταγράφουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη το α' τρίμηνο του 2024 ενώ ακολουθούν τα υπερ-μάρκετ, άνω των 2.500 τ.μ.

Η «τάση» των καταναλωτών να επιλέγουν για τις αγορές τους, είτε τα πιο μικρά καταστήματα - τα λεγόμενα της «γειτονιάς» - είτε τα πολύ μεγάλα, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, τόσο τους πρώτους μήνες του 2024 όσο και κατά τη διάρκεια του 2023.

Αναλυτικά, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τα σούπερ μάρκετ έως 400 τ.μ εμφανίζουν ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 5,3%, ενώ ακολουθούν τα πολύ μεγάλα άνω των 2.500 τ.μ, με 3,9%. Οι άλλες δύο τυπολογίες καταστημάτων, οι οποίες μάλιστα κατέχουν μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο της αγοράς, εμφανίζουν μικρότερους ρυθμούς ανάπτυξης. Τα καταστήματα 400 έως 1.000 τ.μ ,αναπτύσσονται με ρυθμό 1,8% ενώ εκείνα, από 1.000 έως 2.500 τ.μ, με 1,3%. Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και στο σύνολο του 2023, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Τα πολύ μικρά καταστήματα κατέγραψαν αύξηση 14,2% σε σχέση με το 2022 ενώ ακολούθησαν τα υπερ-μαρκετ με ανάπτυξη της τάξεως του 13%.

Η «στροφή» των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ της «γειτονιάς», σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αποδίδεται στην ευκολία που αυτά τους προσφέρουν στις καθημερινές αγορές τους, συνυπολογίζοντας και το γεγονός ότι αρκετά λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο. Στο πλαίσιο αυτό, πολλοί από τους μεγάλους εγχώριους «παίκτες» του κλάδου, εστιάζουν και το προσεχές διάστημα, στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου τύπου καταστημάτων, όχι μόνο στα αστικά κέντρα αλλά και σε τουριστικές περιοχές της χώρας, όπου ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες οι αυξημένες αφίξεις επισκεπτών δίνουν ώθηση στον τζίρο.

Από την άλλη πλευρά, τα υπερ-μάρκετ, προσφέρουν στους καταναλωτές, πληθώρα επιλογών σε κωδικούς προϊόντων αλλά και τη δυνατότητα για επιπλέον υπηρεσίες, ταυτόχρονα, εντός του καταστήματος. Παράλληλα, εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων της τελευταίας διετίας, με τους καταναλωτές να «κυνηγούν» τις προσφορές προκειμένου να μειώσουν το κόστος του καλαθιού τους, εκτιμάται πως πολλοί αναζήτησαν τους μεγαλύτερους χώρους, ώστε να εντοπίσουν τις πιο συμφέρουσες επιλογές.