ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Παπαστεργίου: Το ΜyCoast βάζει φρένο στην αυθαίρετη κατάληψη των ακτών

Παπαστεργίου: Το ΜyCoast βάζει φρένο στην αυθαίρετη κατάληψη των ακτών
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI

Στη νέα ψηφιακή εφαρμογή για τους πολίτες, το MyCoast, αναφέρθηκε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου σε συνέντευξη του, σημειώνοντας ότι «το πρόβλημα που πάμε να λύσουμε είναι η υπερκατάληψη των ακτών, να αντιμετωπίσουμε περιπτώσεις υπέρβαρσης των παραχωρήσεων ή αυθαίρετης κατάληψης των ακτών. Αυτό μπορεί να γίνει και με τη νομοθεσία και με τεχνικά μέσα».

Μιλώντας για την εφαρμογή στην οποία, όπως εξήγησε ο υπουργός, εμφανίζονται «όλες οι παραλίες τις οποίες νοικιάζει το ελληνικό Δημόσιο, η κτηματική υπηρεσία και, πλέον, για να διευκολύνουμε τη δουλειά των Δήμων και για την περίπτωση εκμίσθωσης από Δήμους η διαδικασία γίνεται ψηφιακά».

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, θα καταγραφούν περίπου 7.500 παραλίες -στην εφαρμογή φαίνονται 6.500-, επισημαίνοντας ότι «με καινούργιες δορυφορικές φωτογραφίες από τον Ιούνιο και μετά θα τις ελέγχουμε αυτόματα με χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

Σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Αιγαίου "σαρώνουμε" όλη την Ελλάδα και μαζί με το Υπουργείο Οικονομικών έχουμε μια εικόνα, ενώ και ο πολίτης μπορεί να κατεβάσει δωρεάν την εφαρμογή my Coast και να δει στην παραλία στην οποία βρίσκεται αν νομίμως ή όχι υπάρχουν ξαπλώστρες και ομπρέλες».

Μάλιστα, όπως διευκρίνισε ο κ. Παπαστεργίου, οι καταγγελίες μπορεί να είναι ανώνυμες ή επώνυμες.

«Φέτος τα πράγματα θα είναι διαφορετικά, καθώς εκεί όπου οι δυο διαστάσεις δεν μπορούσαν να βοηθήσουν υπάρχει και η τρίτη διάσταση από το διάστημα που έρχεται να μας βοηθήσει να ελέγξουμε καλύτερα τις ακτές μας» τόνισε.

Νέο app για τους τουρίστες

Για μια καινούργια υπηρεσία στον ψηφιακό βοηθό του gov.gr, έκανε λόγο ο κ. Παπαστεργίου, υπογραμμίζοντας ότι σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού θα παρουσιαστεί εντός Μαΐου ένα καινούργιο bot το οποίο θα απευθύνεται στους τουρίστες, οι οποίοι θα θελήσουν να ψάξουν να μάθουν χρηστικές πληροφορίες, όπως για παράδειγμα φαρμακεία, κέντρα υγείας, μεταφορά κτλ.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι ο ψηφιακός βοηθός του gov.gr έχει έως τώρα δεχθεί πάνω από 5 χιλιάδες ερωτήσεις την ημέρα, δίνοντας καθημερινά λύσεις σε ζητήματα των πολιτών.

«Κάθε μέρα εμπλουτίζεται με οποιαδήποτε νέα υπηρεσία. Την ώρα αυτή, έχουμε φτάσει τις 1.753 υπηρεσίες στο gov.gr και, παράλληλα, την ίδια μέρα μπαίνει και στον ψηφιακό βοηθό» είπε.