ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Οι νέες επενδύσεις στο αυγό, η ιδιωτική ετικέτα και οι τάσεις στην κατανάλωση

Οι νέες επενδύσεις στο αυγό, η ιδιωτική ετικέτα και οι τάσεις στην κατανάλωση
PIXABAY

Οι Έλληνες υπολογίζεται ότι καταναλώνουν, ανά άτομο, 170 – 180 αυγά ετησίως, αριθμός σημαντικά χαμηλότερος σε σχέση με άλλες χώρες, όπως ΗΠΑ, Ιαπωνία και Ολλανδία, ενώ σχεδόν ένα στα δύο, είναι ιδιωτικής ετικέτας.

Η συνολική αγορά στο εγχώριο λιανεμπόριο εκτιμάται στα 100 εκατ. ευρώ ενώ σημαντικό είναι αλλά μη μετρήσιμο, είναι το μερίδιο του μη συσκευασμένου αυγού. «Αν ένας Έλληνας τρώει δύο αυγά, το ένα το έχει αγοράσει από το σούπερ μάρκετ», όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο αντιπρόεδρος των Ηπειρώτικων Αυγών, κ. Παναγιώτης Φραγκούλης σκιαγραφόντας το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή και την εικόνα της εγχώριας αγοράς.

Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, ο κ. Φρουγκουλής παρουσίασε το 10ετές πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ το οποίο ξεκίνησε το 2019 και φτάνει έως το 2030. Έχοντας ολοκληρώσει ήδη την πρώτη φάση του, η εταιρεία δρομολογεί για την επόμενη πενταετία (2025-2030) νέες επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ, οι οποίες περιλαμβάνουν και τη δημιουργία μίας δεύτερης μονάδας εναλλακτικών εκτροφών δυναμικότητας 200 χιλιάδων ορνίθων, με στόχο το 70% της παραγωγής να προέρχεται από cage-free όρνιθες.

Παράλληλα, εστιάζει στην περαιτέρω ανάπτυξη της Ovo Fresco, της αδελφής εταιρείας η οποία δραστηριοποιείται στην κατηγορία των παστεριωμένων προϊόντων αυγού, σχεδιάζοντας επενδύσεις που αφορούν στην εγκατάσταση νέου τεχνολογικού εξοπλισμού και τη δημιουργία νέων χώρων ψύξης και αποθήκευσης, για την ενίσχυση της παραγωγής νέων καινοτόμων προϊόντων αυγού -όπως για παράδειγμα, οι κατεψυγμένες ομελέτες ή τα βρασμένα αυγά, κατηγορίες στις οποίες εξετάζει να εισέλθει- καθώς και στην ενδυνάμωση της αυτονομίας.