ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Χριστίνα Αλεξοπούλου στους Δελφούς: «Μέσα στις επόμενες ημέρες ο νέος ΚΟΚ»

Χριστίνα Αλεξοπούλου στους Δελφούς: «Μέσα στις επόμενες ημέρες ο νέος ΚΟΚ»

Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ

Στην επικείμενη κατάθεση νομοσχεδίου με τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρθηκε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, μιλώντας σε συζήτηση με θέμα «Shaping the Future of Cities | Innovation and Collaboration in Transforming Urban Mobility», στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

Ερωτώμενη για το αν η κυβέρνηση σχεδιάζει αυστηροποίηση του Κώδικα Ωδικής Κυκλοφορίας η κυρία Αλεξοπούλου απάντησε πως ο «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δέχτηκε την τελευταία σημαντική αλλαγή το 2007. Από τότε έχουν αλλάξει τα δεδομένα εντός πόλης. Σύντομα θα παρουσιάσουμε τις θέσεις μας για τον νέο ΚΟΚ που θα λαμβάνει υπόψιν και τη μικροκινητικότητα, θα βασίζεται στα νέα δεδομένα και το επόμενο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, πριν πάρει τον δρόμο για τη Βουλή. Το νομοσχέδιο έρχεται σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες».

«Στόχος μας είναι να μηδενίσουμε νεκρούς και τραυματίες. Χτες βρισκόμασταν στο συνέδριο ‘‘Sustainable Ride'' όπου συζητούσαμε για τις μοτοσυκλέτες. Τα δεδομένα δεν είναι καλά. Το 40% των τροχαίων αφορά στα δίκυκλα και ένα στα δυο τροχαία πραγματοποιείται εντός πόλης από τους ευάλωτους χρήστες της οδού. Αυτό πρέπει ν' αλλάξει και προς αυτή την κατεύθυνση έχει σχεδιαστεί ο νέος ΚΟΚ» τόνισε η κυρία Αλεξοπούλου κλείνοντας τη συζήτηση.

Μετά το Πάσχα τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία

«Μετά το Πάσχα θα τεθούν κανονικά σε κυκλοφορία τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία για το επιβατικό κοινό. Στόχος μας είναι να θέσουμε σε κυκλοφορία 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας μέχρι το τέλος της θητείας μας. Για μας η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα είναι αλληλένδετη με την ηλεκτροκίνηση τόσο, στα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα, αλλά και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» τόνισε επίσης η κυρία Αλεξοπούλου.

Οπως είπε «στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν ήδη 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία (140 και 110 αντίστοιχα). Πραγματοποιούμε δοκιμές προσομοίωσης επιβατικού κοινού, οι οποίες θα φτάσουν τα 5.000 χλμ ανά όχημα. Πολλά από τα λεωφορεία έχουν ξεπεράσει ήδη τα 2.000 χλμ δοκιμών και οι πρώτες ενδείξεις για την αυτονομία τους είναι ενθαρρυντικές.

Έχουμε υπογράψει σύμβαση για 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου, από τα οποία τα 200 λεωφορεία θα είναι 12 μέτρων και τα 100 θα είναι 18 μέτρων. Έτσι στο σύνολο μαζί με τα 250 ηλεκτρικά, έχουμε 550 νέα λεωφορεία, που θα τεθούν το επόμενο χρονικό διάστημα σε κυκλοφορία αντικαθιστώντας παλιά με προτεραιοποίηση στην αντικατάσταση λεωφορείων που δεν έχουν προσβασιμότητα» υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου.

Επιδότηση «πράσινου ταξί»

Σε ότι αφορά την επιδότηση των «πράσινων ταξί», η υφυπουργός ανακοίνωσε ότι σήμερα (11/4) καταβάλλονται επιδοτήσεις για ηλεκτρικά ταξί, «καθένας από τους 22 δικαιούχους θα λάβουν για τα νέα τους επαγγελματικά ηλεκτρικά ταξί το ποσό 22.500 ευρώ. Πρόκειται για μία γενναία επιδότηση και προτρέπω όλους τους επαγγελματίες να επωφεληθούν από την ευκαιρία που τους δίνει το κράτος για να αποκτήσουν ένα νέο ασφαλές οικολογικό όχημα. Έχουμε εξασφαλίσει συνολικά, το ποσό των 40 εκατ. ευρώ για επιδότηση ηλεκτρικών ταξί»

Επέκταση του «Tap n' Pay»

Ερωτηθείσα για το σύστημα «Tap n' Pay», η κυρία Αλεξοπούλου, διευκρίνισε ότι ήδη σε κάποιες πόλεις όπως η Κέρκυρα και η Λάρισα η υπηρεσία αυτή ήδη προσφέρεται. «Πολύ σύντομα», δήλωσε, «θα τεθεί σε εφαρμογή και στην Αθήνα πρώτα απ' όλα στις γραμμές express που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο. Ως το τέλος του 2024 αυτή η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λεωφορεία».