ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σούπερ μάρκετ: Τρόφιμα και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στους «κερδισμένους» του τζίρου

Σούπερ μάρκετ: Τρόφιμα και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στους «κερδισμένους» του τζίρου
Eurokinissi

Η κατηγορία των τροφίμων εμφάνισε ανάπτυξη τόσο σε αξία, όσο και σε όγκο πωλήσεων τον πρώτο μήνα του 2024 στα σούπερ μάρκετ ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνέχισαν να κινούνται ανοδικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, o συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο του 2024 ανήλθε στα 825 εκατ. ευρώ με την αξία των πωλήσεων στα ταχυκίνητα αγαθά να εμφανίζει άνοδο κατά 1,8%, τον όγκο των πωλήσεων να αυξάνεται κατά 1,1% και τις τιμές αντίστοιχα κατά 0,7%.

Τα τρόφιμα ήταν η μοναδική από τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων που εμφάνισαν άνοδο. Συγκεκριμένα η αξία των πωλήσεων στα τρόφιμα αυξήθηκε κατά 2,8% και ο όγκος αντίστοιχα κατά 1,4%. Αντίθετα στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς καταγράφηκε μείωση κατά -1,3% σε αξία πωλήσεων και -0,1% σε όγκο ενώ στα προϊόντα οικιακής φροντίδας κατά -1,5% και -1,6% αντίστοιχα. Πάντως, τα τρόφιμα ήταν παράλληλα και η μόνη κατηγορία που εμφάνισε άνοδο κατά 1,4% στην τιμή ανά μονάδα, την ίδια στιγμή που τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς παρουσίασαν πτώση -1,1% ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής φροντίδας παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

«Ανέβηκαν» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα τρόφιμα

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν την προτίμηση αρκετών καταναλωτών, με το μερίδιό τους να διαμορφώνεται στο 27% επί του συνόλου των πωλήσεων. Τον πρώτο μήνα του νέου έτους, τα PL εμφάνισαν συνολικά ανάπτυξη της τάξεως του 3,6% όταν τα αντίστοιχα επώνυμα αναπτύχθηκαν κατά 1,2%.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών, τα PL τρόφιμα παρουσίασαν άνοδο, από το 26,3% την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, στο 27,2% φέτος. Αντίθετα στις υπόλοιπες δύο μεγάλες κατηγορίες – προϊόντα υγείας και ομορφιάς καθώς και της οικιακής φροντίδας – κινήθηκαν ελαφρώς χαμηλότερα σε σχέση με πέρσι.

super-market_circana.jpg