Στη «μάχη» του χριστουγεννιάτικου τζίρου η αγορά παιχνιδιών - «Πιέζεται» ο σάκος του Άη Βασίλη
Με συγκρατημένες προσδοκίες, ξεκινά για τον κλάδο των παιχνιδιών η περίοδος η οποία ανέκαθεν αποτελούσε για εκείνες την καλύτερη, από άποψη τζίρου, στο σύνολο του έτους.
Υπολογίζεται άλλωστε ότι από τις αρχές Δεκεμβρίου έως και τις 10 Ιανουαρίου, οι επιχειρήσεις του κλάδου πραγματοποιούν συνήθως περί το 50% - 60% του ετήσιου τζίρου τους, λόγω των εορταστικών αγορών των καταναλωτών για παιδιά τους.
Οι πληθωριστικές πιέσεις, ωστόσο, καθώς και οι αλλαγές που έχουν φέρει στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστο και τον κλάδο των παιχνιδιών, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και διεθνώς. Καθώς οι καταναλωτές από την Ευρώπη έως τις ΗΠΑ αγοράζουν πλέον λιγότερα παιχνίδια, έχοντας ως προτεραιότητα πλέον να καλύψουν άλλες πιο βασικές ανάγκες, όπως τις αγορές για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι.
Σύμφωνα με όσα επισημαίνει στo CNN Greece, o κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών, η αγορά των παιχνιδιών και στη χώρα μας όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο εμφανίζεται πεσμένη, γεγονός που οδηγεί σε συγκρατημένες προσδοκίες των επαγγελματιών για την φετινή εορταστική περίοδο. Η κίνηση στην αγορά πάντως δεν έχει αρχίσει ακόμα να ζεσταίνεται, ώστε να μπορούν να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα. Παρατηρείται, ωστόσο, μία επιφυλακτικότητα και από την πλευράς της χονδρικής, καθώς οι παραγγελίες πλέον γίνονται πιο προσεκτικά σε σχέση με το παρελθόν ως προς τον όγκο τους, σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος.
Την ίδια στιγμή αναμένεται να φανεί τις επόμενες μέρες εάν φέτος θα δημιουργηθεί «Καλάθι του Άη Βασίλη» στα καταστήματα παιχνιδιών. Όπως εξηγεί, ο κ. Παπαδόπουλος πρόκειται για μία πρωτοβουλία που, όπως φάνηκε πέρσι, λειτούργησε με θετικά αποτελέσματα κυρίως δε για τα συνοικιακά καταστήματα που συμμετείχαν και εκείνα από τη πλευρά τους, καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να προβάλλουν στους καταναλωτές, τα προϊόντα που διαθέτουν σε χαμηλότερες τιμές.