Σούπερ μάρκετ: Τι άλλαξε στις προτιμήσεις των καταναλωτών
Οι κατηγορίες των τροφίμων και των προϊόντων φροντίδας και ομορφιάς παρουσιάζουν αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετσε σχέση με πέρσι, ενώ μείωση κατά 0,3% η κατηγορία των προϊόντων για το σπίτι.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana, στο 9μηνο του έτους, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ήταν αυξημένος κατά 9,9% ενώ ο συνολικός όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1,6%. Στην αύξηση του όγκου πωλήσεων συνέβαλαν βεβαίως σημαντικά οι καλοκαιρινοί μήνες και ο τουρισμός. Συγκριμένα, σε μηνιαία βάση, καταγράφηκε άνοδος 4,5% τον Ιούλιο, 4,3% τον Αύγουστο και 5,7% τον Σεπτέμβριο. Οι τιμές, από την άλλη πλευρά στο 9μηνο αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 8,1% ανά τεμάχιο σε σχέση με πέρσι.
Τα σνακ, τα μη αλκοολούχα ποτά αλλά και τα αλκοολούχα ποτά, αποτελούν τις κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση στον όγκο των πωλήσεων σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι, κατά 4,8%, 4,4% και 3,9% αντίστοιχα. Ανεβασμένες είναι και οι πωλήσεις στα γαλακτοκομικά κατά 1,8% όπως και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 1,6%.
Στον αντίποδα, οι καταναλωτές φαίνεται πως περιορίζουν τις αγορές τους σε προϊόντα που αποτελούν βοηθήματα για τη μαγειρική (-2,5%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (-1,3%) αλλά και στα καθαριστικά για το σπίτι (0,9%). Αξίζει άλλωστε να σημειωθεί πως τα απορρυπαντικά αναδεικνύονται σε «πρωταθλητές» των ανατιμήσεων στο 9μηνο του έτους με αύξηση της τάξεως του 12,7%.
Την ίδια στιγμή, συνεχίζουν ανοδικά τις πωλήσεις τους τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που αποτελούν οικονομικότερες λύσεις για τους καταναλωτές, με μερίδιο πλέον στο 26,2% επί του συνόλου και διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 12,6% έναντι 8,9% των επώνυμων.