Διεθνής «καριέρα» για ελληνικά προϊόντα – Πώς ούζο και αυγοτάραχο ενισχύουν την εξωστρέφειά τους
Ανανεώθηκε:
Την παρουσία τους στο εξωτερικό ενισχύουν τα ελληνικά τρόφιμα ενώ εταιρείες με ιστορία πολλών δεκαετιών σχεδιάζουν τη διεύρυνση της δραστηριότητάς τους στις ξένες αγορές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών του ΣΕΒΕ, το πρώτο τρίμηνο του 2023 τα ελληνικά προϊόντα ταξίδεψαν σε συνολικά 148 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο ενώ στις 70 εξ αυτών οι εξαγωγές ήταν συνολικού ύψους άνω του ενός εκατ. ευρώ.
Ενδεικτικά των κινήσεων εξωστρέφειας που πραγματοποιούν ελληνικές εταιρείες τροφίμων ήταν όσα επεσήμαναν στελέχη των εταιρειών Βαρβαγιάννη και Trikalinos -οι οποίες είναι μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ μας - σε εκδήλωση που πραγματοποίησαν από κοινού.
Με το ούζο να αποτελεί έτσι κι αλλιώς το κυριότερο εξαγώγιμο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας βάσει των στοιχείων του ΣΕΟΑΠ, ο στόχος για την ποτοποιία Βαρβαγιάννη, η οποία έχει παράδοση 160 ετών, είναι η περαιτέρω διεύρυνση της εξαγωγικής της δραστηριότητας. Αυτή τη στιγμή οι εξαγωγές αποτελούν το 25% του τζίρου της, ο οποίος προέρχεται συνολικά κατά 30% από τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ και κατά 70% από το κανάλι HORECA. «Το Ούζο Βαρβαγιάννη εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Ανανεώσαμε τις ετικέτες των προϊόντων μας και υιοθετούμε μια νέα ταυτότητα, με στόχο την καθιέρωση του ούζου ως μια κυρίαρχη επιλογή καθόλη τη διάρκεια του χρόνου» σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Γιάννης Βαρβαγιάννης ένας εκ των τριών Διαχειριστών της εταιρείας.
Αντίστοιχα, για την εταιρεία Trikalinos, της οικογένειας Τρικαλινός που δραστηριοποιείται από το 1856 στην μεταποίηση και εμπορία του αυγοτάραχου, οι εξαγωγές αποτελούν το 40% του τζίρου. Ήδη άλλωστε εξάγει σε 42 χώρες συνολικά σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, Ζαφείρη Τρικαλινό, ο στόχος, με δεδομένη και την ανοδική τάση που παρατηρείται είναι οι εξαγωγές να αποτελούν τα επόμενα χρόνια το 50% του κύκλου εργασιών. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία συνεχίζει τις κινήσεις της στις αγορές του εξωτερικού και μάλιστα πρόσφατα, στελέχη της ταξίδεψαν έως την Ιαπωνία με στόχο την ενίσχυση του εξαγωγικού της αποτυπώματος στην ιαπωνική αγορά.