Πώς η έλλειψη εργαζομένων «χτύπησε» και τα σουβλατζίδικα
Σοβαρό πρόβλημα στην εύρεση εργαζομένων οι οποίοι γνωρίζουν την «τέχνη» στο παραδοσιακό έδεσμα των Ελλήνων, το σουβλάκι, αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου.
«Βάζουμε αγγελία και δεν χτυπάει το τηλέφωνο» περιγράφει χαρακτηριστικά στo CNN Greece, o πρόεδρος του Συλλόγου Ψητοπωλών Αττικής, Νίκος Αγγελουσούλης.
Αν και αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζει συνολικά ο κλάδος της εστίασης, στην περίπτωση των σουβλατζίδικων και των ψητοπωλείων υπάρχουν επιπλέον δυσκολίες και έλλειψη κινήτρου, λόγω της φύσης της δουλειάς και των συνθηκών κάτω από τις οποίες καλούνται να δουλέψουν οι εργαζόμενοι, ως ψήστες και τυλιχτές.
Ο κ. Αγγελουσούλης εξηγεί πως πρόκειται για μία ιδιαίτερα απαιτητική δουλειά κυρίως δε τους καλοκαιρινούς μήνες καθώς οι εργαζόμενοι δουλεύουν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες για πολλές ώρες. «Οι παλιότεροι που γνωρίζουν την «τέχνη», αναζητούν διέξοδο σε διαφορετικές δουλειές τους δίνουν πλέον υψηλότερες αμοιβές και όπως είναι λογικό τις προτιμούν. Παράλληλα δεν υπάρχει ενδιαφέρον και από τους νεότερους» σημειώνει μιλώντας στο CNN Greece.
«Το σουβλάκι να μείνει προσιτό προϊόν»
Οι επαγγελματίες προκειμένου να καλύψουν τα κενά που δημιουργούνται από την έλλειψη προσωπικού, είτε δουλεύουν οι ίδιοι υπερωρίες, είτε επιλέγουν να κλείσουν κάποια μέρα της εβδομάδας ή να «κόψουν» μία από τις βάρδιες της ημέρας.
Η αύξηση των μισθών θα μπορούσε ίσως να λειτουργήσει ως κίνητρο για βρεθούν εργαζόμενοι ωστόσο ο κ. Αγγελουσούλης σημειώνει ότι δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή περιθώρια για περαιτέρω αύξηση του λειτουργικού κόστους για τις επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν ήδη επιβαρυνθεί τον τελευταίο χρόνο από την ενέργεια και την άνοδο στις τιμές των πρώτων υλών.
Μέρος των αυξήσεων αυτών άλλωστε έχει περάσει και στον τελικό καταναλωτή που πληρώνει πλέον ακριβότερα το σουβλάκι. «Η τιμή μετά τις αυξήσεις έχει φτάσει στην Αττική μεσοσταθμικά στα 3 – 3.50 ευρώ για το τυλιχτό. Ωστόσο το τελευταίο εξάμηνο, οι τιμές διατηρούνται σε αυτά τα επίπεδα σταθερές χωρίς να γίνονται νέες ανατιμήσεις. Θέλουμε να παραμείνει το σουβλάκι ένα προσιτό προϊόν για τους καταναλωτές» επισημαίνει ο κ. Αγγελουσούλης.
Μέχρι να υπάρξει αποκλιμάκωση στις τιμές των πρώτων υλών και να μειωθεί η επιβάρυνση των επιχειρήσεων από το κόστος της ενέργειας, το σουβλάκι αναμένεται να διατηρηθεί σε αυτά τα επίπεδα, δηλαδή πάνω από 3 ευρώ, όπως εκτιμά, την ίδια στιγμή που οι καταναλωτές δεν έχουν «κόψει» μεν τη συνήθεια να παραγγέλνουν σουβλάκι, έχουν περιορίσει ωστόσο τη συχνότητα και την ποσότητα των παραγγελιών τους.