ΤΑΙΠΕΔ: Παράταση προθεσμίας υποβολής προσφορών για την παραχώρηση της Αττικής Οδού
Έως τις 10 Ιουλίου παίρνει παράταση η προθεσμία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών στον διαγωνισμό αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού.
Συγκεκριμένα, η σχετική ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει:
«Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. («ΤΑΙΠΕΔ») ανακοινώνει ότι η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών στον διαγωνισμό αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού παρατείνεται έως την 10 Ιουλίου 2023, ώρα 17:00 (ώρα Ελλάδος, GMT + 2)».
Οι οκτώ διεκδικητές
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
- GRUPPO FININC – INC SpA
- Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «FS ARK HOLDCO S.a.r.l.»
- Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»
- Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD»
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS»
Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, ο αριθμός των ενδιαφερομένων αλλά και το επιχειρηματικό τους μέγεθος καταδεικνύουν το τεράστιο ενδιαφέρον που υπάρχει για την παραχώρηση διάρκειας 25 ετών. Και προσθέτουν ότι ο ανταγωνισμός αναμένεται ιδιαίτερα σκληρός, καθώς το συγκεκριμένο έργο έχει αξία τόσο χρηματοδοτικά όσο και για λόγους πρεστίζ για τον καθέναν από τους ενδιαφερόμενους.
Τι αλλάζει στα διόδια
Για λελογισμένη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό, η οποία θα εφαρμοστεί από το 2024 έκανε λόγο προ μηνών ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Ο αρμόδιος - τότε - υπουργός έκανε λόγο για διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, «ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ» επισήμανε επίσης ότι δεν μπορεί να υπάρξει αναλογική χρέωση, καθώς πρόκειται για περιφερειακό δρόμο και ξκαθάρισε ότι δεν θα γίνουν αυξήσεις διοδίων στις εθνικές οδούς.
«Θα πάμε σε μία διαδικασία όπου σιγά-σιγά θα δείτε να μπαίνουν χιλιομετρικές χρεώσεις. Αυτό είναι το δίκαιο. Αυτό συμβαίνει και στις άλλες χώρες της Ευρώπης».