ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σε νέες αγορές ανοίγεται το ελληνικό κρέας

Η προώθηση των εξαγωγών και ο ρόλος της εστίασης και του τουρισμού. ΙΝΤΙΜΕ

Άνοιγμα σε νέες αγορές όπως των ΗΠΑ, Καναδά, Σαουδικής Αραβίας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων κάνει το ελληνικό κρέας, με την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος να προχωρά στις απαραίτητες κινήσεις για την προώθηση των εξαγωγών ελληνικού πρόβειου κρέατος και αρνιού. 

Όπως επεσήμανε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος της ΕΔΟΚ, Λευτέρης Γίτσας στόχος είναι να διοχετευθεί «πιο πολύ κρέας εκτός της ελληνικής αγοράς και να αντιστραφεί η σχέση προσφοράς ζήτησης, να «ξεκολλήσουν οι αξίες» για να διατηρηθεί η κτηνοτροφία στη χώρα μας».

Σύμφωνα με την ΕΔΟΚ, είναι βέβαιο ότι η κατανάλωση θα μειωθεί λόγω του αυξημένου κόστους, επομένως επιβάλλεται το μεν πρόβειο κρέας να προβληθεί σε όλο τον κόσμο και η χώρα μας να γίνει τουλάχιστον στην αιγοπροβατοτροφία εξαγωγική, ενώ το βόειο να αποκτήσει ταυτότητα ώστε να το διακρίνουν οι επαγγελματίες και οι καταναλωτές.

Ο ρόλος της εστίασης και του τουρισμού

Πυλώνες ανάπτυξης για τον κλάδο αποτελούν οι τομείς της εστίασης και του τουρισμού. Με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΕΔΟΚ, οι Έλληνες τα τελευταία χρόνια καταναλώνουν πιο πολύ πρόβειο μέσω της εστίασης, παρά το προμηθεύονται από τον κρεοπώλη. Έτσι, όπως επισημαίνεται, εξηγείται το γεγονός ότι το 2010 στην Αττική υπήρχαν μόνο 39 καταστήματα εστίασης τα οποία στα μενού τους είχαν τη λέξη «πρόβειο» ενώ το 2021, έφτασαν τα 490 με την τάση να είναι ανοδική.

Παράλληλα, η ξενοδοχειακή εστίαση αποτελεί μία νεο-αναδυόμενη και πολλά υποσχόμενη αγορά, σύμφωνα με την ΕΔΟΚ, δεδομένου ότι η ελληνική γαστρονομία – που σημαίνει αμιγώς γηγενή προϊόντα - είναι μεταξύ των υπηρεσιών που θα προσφέρονται από τον ελληνικό τουρισμό.

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο κ. Γίτσας τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω του τουρισμού η κατανάλωση στη χώρα μας τριπλασιάζεται ενώ το μεγάλο στοίχημα είναι με ποιον τρόπο θα έχουμε προϊόν για την τουριστική αγορά.

Σε ό,τι αφορά στους πόρους η ΕΔΟΚ επισημαίνει πως η εξασφάλιση 32 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε., για την περίοδο 2021-2024, μαζί με τα 20 δισ. ευρώ περίπου του ΕΣΠΑ, για την περίοδο 2021-2027, δίνουν τη δυνατότητα στη χώρα να σχεδιάσει το νέο παραγωγικό της μοντέλο, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, όσο και τις νέες και ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες της.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης