ΑΝΑΠΤΥΞΗ

«Πλώρη» για την Αμερική βάζει το ελληνικό ψάρι

Η αγορά της Αμερικής αποτελεί αποτελεί στόχο για το 2023 καθώς «υπάρχει δυναμική», σύμφωνα με την ΕΛΟΠΥ.

Στην περαιτέρω διείσδυσή της στην αγορά της Αμερικής επικεντρώνει τις προσπάθειες της η  Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας.

Ο πρόεδρος της ΕΛΟΠΥ, Απόστολος Τουραλιάς κατά τη διάρκεια εκδήλωσης σημείωσε πως η αγορά της Αμερικής αποτελεί αποτελεί στόχο για το τρέχον έτος καθώς «υπάρχει δυναμική».

Μάλιστα όπως αποφασίστηκε κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης της ΕΛΟΠΥ από το σύνολο των περίπου 3,5 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού της το 2023, το 1 εκατ. ευρώ θα διατεθεί στην προσπάθεια αυτή.

Ο βασικός ανταγωνιστής της χώρας μας στην αμερικανική αγορά είναι η Τουρκία, με τις ελληνικές εξαγωγές πάντως να αυξάνονται ήδη σταθερά την τελευταία τριετία προσεγγίζοντας τις αντίστοιχες τουρκικές.

«Ως κλάδος πρέπει να ανοίξουμε νέες αγορές αλλά και να μεγαλώσει η πίτα κατανάλωσης, δηλαδή να τρώει ο καταναλωτής περισσότερο ψάρι» σημείωσε ακόμη ο πρόεδρος της ΕΛΟΠΥ.

Μεγάλη πρόκληση τα αυξημένα κόστη

Περιγράφοντας την εικόνα της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και ενεργειακής κρίσης ο κ. Τουραλιάς σημείωσε ότι οι Έλληνες παραγωγοί κατάφεραν να παραμείνουν leaders στις εξαγωγές και το ελληνικό ψάρι πρεσβευτής σε 35 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, παρά το γεγονός πως την τελευταία τριετία «έχουμε βιώσει καταστάσεις που θα έμοιαζαν σενάρια επιστημονικής φαντασίας» με την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Η μεγάλη πρόκληση για τον κλάδο το 2023 είναι τα αυξημένα κόστη με την άνοδο τους να ξεπερνάει αυτή τη στιγμή το 25%. Οι ανατιμήσεις που έγιναν έφτασαν περί το 10% ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Τουραλιά δεν υπήρξε κάμψη της κατανάλωσης το 2022. Τον πρώτο μήνα του νέου έτους αντίθετα, παρατηρήθηκε μία πτώση η οποία ωστόσο ακόμη δεν προκαλεί ανησυχία στον κλάδο.

Σημείωσε πάντως ότι «οι Έλληνες παραγωγοί πέρασαν δύσκολα τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο κατάφεραν να απορροφήσουν και μεγάλο μέρος του κόστους. Ο κλάδος έχει ματώσει. Πλέον δεν μπορούμε να απορροφήσουμε περαιτέρω κόστος» συμπληρώνοντας πως «πρέπει να δούμε υπόλοιπα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας αν είναι διατεθειμένα από την πλευρά τους να μειώσουν το κόστος».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης