Kαλάθι νοικοκυριού: Γιατί δεν έχει προχωρήσει η ένταξη «επώνυμων» προϊόντων
Στην προσπάθεια για ένταξη περισσότερων «επώνυμων» προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» προς το παρόν δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία, παρά το γεγονός ότι οι συζητήσεις του υπουργείου Ανάπτυξης και εκπροσώπων της βιομηχανίας είχαν ξεκινήσει από τις προηγούμενες εβδομάδες.
Υπενθυμίζεται πως ο σχεδιασμός του υπουργείου Ανάπτυξης προέβλεπε τη δημιουργία ενός παράλληλου «καλαθιού» με υποχρεωτική ένταξη σε ορισμένες από τις κατηγορίες και ενός «επώνυμου» μαζί με ένα ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με πληροφορίες είχαν μάλιστα ξεκινήσει και οι σχετικές συζητήσεις με την Επιτροπή Ανταγωνισμού της οποίας η έγκριση είναι απαραίτητη για μία τέτοια κίνηση προκειμένου να είναι συμβατή με τους νόμους περί ανταγωνισμού.
Πάντως ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου εξήγησε πώς δεν υπάρχει ακόμα συμφωνία καθώς αν και η ίδια η βιομηχανία ζήτησε να ενταχθούν προϊόντα της στο καλάθι, «συγκλονιστικές προσφορές δεν έχουμε δει».
«Δώσαμε χρόνο να μιλήσουν η βιομηχανία με τα σούπερ μάρκετ για ειδικές προσφορές στο καλάθι. Οι ειδικές προσφορές που έχουν κάνει μέχρι στιγμής είναι ανάξιες λόγου» πρόσθεσε.
«Δεν πρόκειται να το κάνω εάν δεν πειστώ ότι θα είναι προς όφελος του καταναλωτή» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης, υπογραμμίζοντας παράλληλα «για να το κάνω, το λέω δημόσια και θέλω να το καταλάβει καλά η βιομηχανία, θα το κάνω μόνο εάν πειστώ».
Όπως είχαν επισημάνει άλλωστε στο CNN Greece τις προηγούμενες μέρες πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης για να «προχωρήσει» ένα παράλληλο «καλάθι» με επώνυμα προϊόντα θα έπρεπε και σε αυτά οι τιμές τους τελευταίους μήνες που εφαρμόζεται το μέτρο να μην έχουν μεγάλες αυξήσεις.
Προς παράταση το «καλάθι του νοικοκυριού» - Έρχεται και «σαρακοστιανό»
Το «καλάθι του νοικοκυριού» πάντως, το οποίο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία διαρκεί έως τις 31 Μαρτίου, όπως φαίνεται θα παραταθεί για επιπλέον μήνες ενώ έχει «κλειδώσει» και η δημιουργία για «καλάθι της Σαρακοστής» το οποίο θα εμπλουτιστεί με επιπλέον προϊόντα με αυξημένη εποχική ζήτηση. Στο ίδιο «μοντέλο» δηλαδή με εκείνο που εφαρμόστηκε τα Χριστούγεννα.
«Μια επέκταση τρίμηνη- τετράμηνη την βλέπω αυτονόητη» σημείωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης ερωτηθείς σχετικά, ανάλογα ωστόσο, όπως εξήγησε και με το πώς θα κινηθεί ο πληθωρισμός του επόμενους μήνες.
Διευκρίνισε ωστόσο πως θα πρέπει να δοθεί εκ νέου άδεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού καθώς εξαρχής επρόκειτο για ένα έκτακτο μέτρο που ελήφθη υπό έκτακτες συνθήκες.