ΑΝΑΠΤΥΞΗ

H επιμήκυνση το στοίχημα του 2023 για τον ελληνικό τουρισμό

Το 2022, μία χρονιά με πόλεμο, πανδημία, ενεργειακή κρίση και κλειστές τις αγορές της Ρωσίας και της Κίνας, ο ελληνικός τουρισμός πέτυχε τη μεγάλη επιστροφή του ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI

Με το 2022 να χαρακτηρίζετε «έτος επιστροφής» για τον ελληνικό τουρισμό, το 2023 δείχνει να είναι η χρονιά όπου ο βασικός στόχος θα είναι η περαιτέρω επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν.

«Πέρυσι το πρώτο αεροπλάνο προσγειώθηκε το Μάρτιο, φέτος θα προσγειωθεί ακόμα νωρίτερα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της χθεσινής απολογιστικής εκδήλωσης του υπουργείου Τουρισμού, εννοώντας προφανώς ότι το 2023 η σεζόν θα ξεκινήσει σχετικά νωρίτερα.

Η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, το οποίο αποτελεί έναν μακροχρόνιο στόχο του κλάδου, ήταν κάτι στο οποίο αναφέρθηκε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο πρωθυπουργός, ο οποίος υποστήριξε ότι «οδεύουμε σταδιακά προς μία σεζόν 12 μηνών». Τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας στη δική του ομιλία, επεσήμαναν ότι υπάρχουν πολλές περιοχές της χώρας, οι οποίες είναι τουριστικά αναξιοποίητες και γενικότερα θα μπορούσαν να δώσουν περαιτέρω ώθηση στην προσπάθεια για επιμήκυνση της σεζόν. Ιδίως από τη στιγμή που ο πολιτιστικός τουρισμός μπορεί να εξελιχθεί σε ένα από τα πλέον δυνατά «χαρτιά» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. «Είναι, όμως, καιρός ο τόπος μας να πάρει και τη θέση που του αναλογεί σε άλλες κατηγορίες, όπως ο πολιτιστικός τουρισμός, το City Break και φυσικά ο χειμερινός τουρισμός στον οποίον επενδύουμε πολύ κι έχουμε ακόμα να δούμε πολλά θετικά βήματα στη σωστή κατεύθυνση» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Η χρονιά που κλείνει πάντως δείχνει να κινήθηκε σε επίπεδα καλύτερα απ’ ότι αναμενόταν. Όπως επεσήμανε ο κ. Κικίλιας, ο στόχος του προϋπολογισμού ήταν για 15 δισ. ευρώ όσον αφορά τα έσοδα από τον τουρισμό αλλά οι υπάρχουσες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι τελικώς τα τουριστικά έσοδα για το 2022 θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των 18 δισ. ευρώ.

Ο αριθμός των επισκεπτών ανήλθε στο 88% του αντίστοιχου του 2019, τη χρονιά – ρεκόρ για τον κλάδο αλλά όπως αναφέρθηκε αρκετές φορές το 2022 ήταν μία χρονιά με πόλεμο, πανδημία, ενεργειακή κρίση και κλειστές τις αγορές της Ρωσίας και της Κίνας, ο ελληνικός τουρισμός πέτυχε τη μεγάλη επιστροφή του. Από την άλλη πλευρά, οι τρεις βασικές αγορές ξεπέρασαν σε έσοδα το 2019: Γερμανία +7,2 %, Γαλλία +17,6%, Ηνωμένο Βασίλειο +21,3%.

Όσον αφορά στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ oι τζίροι σε καταλύματα και εστίαση τον Οκτώβριο του 2022 αυξήθηκαν κατά 34,13% και κατά 18,01% αντίστοιχα σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019. Επίσης, ο κ. Κικίλιας επεσήμανε ότι κερδήθηκε το στοίχημα της κρουαζιέρας με 5000 calls και αύξηση του homeporting σε ελληνικά λιμάνια, αριθμός ρεκόρ που συνοδεύτηκε από την ένταξη νέων προορισμών εντός της χώρας. Παράλληλα αναδείχθηκαν νέοι, μη δημοφιλείς προορισμοί σε όλη τη χώρα, καθώς ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού κάνει για πρώτη φορά καμπάνια όλο το χρόνο.

Επίσης, ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στον εσωτερικό τουρισμό και επισημάνθηκε πως δόθηκαν από την κυβέρνηση πάνω από 100 εκατ. ευρώ στα προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού, το North Evia-Samos Pass και το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης