Καραγιάννης: Έργα 3,5 δισ. ευρώ στην Κρήτη από το υπ. Υποδομών και Μεταφορών
Ανανεώθηκε:
Έργα ύψους σχεδόν 3,5 δισ. ευρώ δρομολογούνται στην Κρήτη στο πλαίσιο των έργων που υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με κορωνίδα τον ΒΟΑΚ.
Συγκεκριμένα, τις επόμενες εβδομάδες στήνονται εργοτάξια για το εμβληματικότερο έργο που αρχίζει να υλοποιείται στον νησί, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, κ. Γιώργο Καραγιάννη.
Μιλώντας στην Πολιτική Ακαδημία Επιμόρφωσης Στελεχών που διοργάνωσε η Νέα Δημοκρατία ο κ. Καραγιάννης δήλωσε: «το χρωστάει η ελληνική πολιτεία στην Κρήτη και το οποίο είχε γίνει ένα γιοφύρι της Άρτας για πάρα πολλά χρόνια». Ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 2,2 δισ. ευρώ όπου τις επόμενες εβδομάδες θα αρχίσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια και τέλη 2023, αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα».
Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα ορόσημα για την κατασκευή του μεγάλου έργου: «στις αρχές του Σεπτεμβρίου, υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο που αφορά στη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος στο Λασίθι. Αρχές του 2023 θα ξεκινήσει η κατασκευή για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη.
Ειδικά για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που ξεκινά στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν υλοποιηθεί ποτέ στην Ελλάδα. Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκαν τα Τεύχη της Β' Φάσης του Διαγωνισμού και δόθηκαν στους συμμετέχοντες ώστε στα τέλη Μαρτίου να έχουμε προσωρινό ανάδοχο στο μεγάλο αυτό έργο».
Σχετικά με τον προγραμματισμό για τα υπόλοιπα τμήματα, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «οι μελέτες για το τμήμα της προαίρεσης Κίσσαμος – Χανιά προχωρούν ώστε εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 να υποβληθεί η ΜΠΕ και να ξεκινήσει και η κατασκευή αυτού του κομματιού παράλληλα με το Χανιά-Ηράκλειο, ενώ προχωράμε στην ωρίμανση των μελετών του ΒΟΑΚ για:
- το τμήμα Σούδα - Αεροδρόμιο και
- τα τμήματα ανατολικότερα του Αγίου Νικολάου, μέχρι τη Σητεία».
Μάλιστα, ο κ. Καραγιάννης προανήγγειλε «σημαντικές εξελίξεις και για τα δύο τμήματα εντός του 2023, ειδικά τα τμήματα «Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή» και εκείνο της Γέφυρας Φρουζή ως τη Παράκαμψη της Παχειάς Άμμου».
«Επιπλέον, εκτός των νέων οδικών έργων, υλοποιούμε έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας καθώς επίσης βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πακέτο έργων με στόχο την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων» πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Σε εξέλιξη βρίσκονται και άλλες παρεμβάσεις σε επίπεδο υποδομών.
«Τον περασμένο μήνα, προκηρύχθηκε η κατασκευή συμπληρωματικών έργων για τον Ταμιευτήρα Μπραμιανού και αντιπλημμυρικών έργων για τη Γρα Λυγιάς και το Φράγμα Μύρτου» σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών εντός της εβδομάδας, «ξεκινά η φάση της προεπιλογής των συμμετεχόντων στο διαγωνισμό για το Φράγμα Ταυρωνίτη που θα επιλύσει ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης εξοικονομώντας νερό, ενώ θα συμβάλλει ουσιαστικά και στην αντιπλημμυρική προστασία των παρακείμενων περιοχών».
Σε ό,τι αφορά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «οι εργασίες ξεπερνούν το 20% υλοποίησης» ενώ για τα κτιριακά έργα που υλοποιούνται στο νησί «προχωράνε οι διαδικασίες για τη κατασκευή νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Ηράκλειο και Χανιά και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου».
«Η Ελλάδα τα τελευταία 3 χρόνια έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου. Η Πολιτεία διαμορφώνει μία νέα σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.
«Το 2023, θα είναι έτος εκλογών» συνέχισε ο Υφυπουργός Υποδομών και επισήμανε ότι «τις τελευταίες δεκαετίες δεν υπήρξε καμία κυβέρνηση που να αντιμετώπισε τόσο σημαντικές - κατά κύριο λόγο - εξωγενείς κρίσεις σε τόσο λίγο χρόνο και με τόσο σημαντική επιτυχία».
Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «οι πολίτες θα κληθούν να επιβραβεύσουν ή να απορρίψουν τις ισχυρές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας. Θα κληθούν να επιβραβεύσουν το γεγονός ότι αυτή η κυβέρνηση διέθεσε πάνω από 50 δισ. ευρώ για την αντιμετώπιση της ενεργειακής και οικονομικής κρίσης. Θα κληθούν να επιβραβεύσουν ότι, αυτή τη στιγμή, υλοποιείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης δημοσίων υποδομών των τελευταίων δεκαετιών, μετά το 2004» ανέφερε.
«Με απλά λόγια, θα κληθούν να αποφασίσουν εάν θα ανανεώσουν την εμπιστοσύνη τους σε ένα Πρωθυπουργό, σε μία κυβέρνηση, σε μία παράταξη η οποία, όπως πολλές φορές έχει κάνει και στο παρελθόν, οδηγεί με ασφάλεια τη χώρα μέσα σε πολύ δύσκολους καιρούς» κατέληξε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Συμβασιοποίηση έργων 6,5 δισ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2023
Υπενθυμίζεται πως στα έργα που αναμένεται να προκηρυχθούν το προσεχές διάστημα καθώς και στα έργα ύψους 6,5 δισ. ευρώ που πρόκειται να συμβασιοποιηθούν έως το α’ εξάμηνο του 2023, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης σε συνέντευξη που παραχώρησε στη εφημερίδα «Ναυτεμπορική».
Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «σε 3,5 χρόνια στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καταφέραμε, με πολλή δουλειά, να δημοπρατήσουμε έργα 10 δισ. ευρώ και έχουμε συμβασιοποιήσει έργα σχεδόν 4 δισ. ευρώ», προαναγγέλλοντας αυξημένες ταχύτητες για τους επόμενους μήνες.
Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα που πρόκειται να προκηρυχθούν το αμέσως επόμενο διάστημα, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι:
«Ήδη τις προηγούμενες ημέρες ξεκίνησε η Β Φάση του έργου Παραχώρησης του ΒΟΑΚ με προϋπολογισμό 1,7 δισ. ευρώ, με στόχο να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές το Μάρτιο του 2023.
Ακόμα, έως το τέλος του έτους ξεκινάμε τον διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον, Αγ. Νικόλαο. Εκτιμούμε ότι το κόστος του έργου θα ανέλθει σε περίπου 550 εκατ. ευρώ.
Νωρίτερα, θα προκηρύξουμε τον διαγωνισμό για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, με προϋπολογισμό περίπου 130 εκατ. ευρώ».
Παράλληλα, ο κ. Καραγιάννης προανήγγελλε υπογραφές σε έργα ύψους 6,5 δισ. ευρώ μέχρι το α’ εξάμηνο του 2023 επισημαίνοντας ότι η χρονιά «θα ξεκινήσει ακόμα πιο δυναμικά και αυτό γιατί ολοκληρώνουμε τους διαγωνισμούς του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και συμβασιοποιούμε τα έξι σιδηροδρομικά έργα των 4,5 δισ. ευρώ».