ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Πώς Αθήνα και Θεσσαλονίκη αναδεικνύονται σε ευρωπαϊκούς city break προορισμούς

Πώς Αθήνα και Θεσσαλονίκη αναδεικνύονται σε ευρωπαϊκούς city break προορισμούς
pixabay.com

Το ενδιαφέρον όλο και περισσότερων τουριστών κερδίζουν τα τελευταία χρόνια Αθήνα και Θεσσαλονίκη που «ανεβαίνουν» συνεχώς θέσεις στις διεθνείς λίστες με τους δημοφιλείς city break προορισμούς.

 

Ο τουρισμός πόλεων αποτελεί μία από τις σημαντικότερες και ανερχόμενες μορφές τουρισμού παγκοσμίως καθώς αφορά στην άφιξη επισκεπτών σε όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν επενδύσει εδώ και αρκετά χρόνια σε αυτό το μοντέλο.

Οι πόλεις που ξεχωρίζουν ως city break προορισμοί διεθνώς είναι εκείνες που προφέρουν μία συνολική εμπειρία την οποία αναζητούν οι τουρίστες και όχι μόνο τουριστικά αξιόθεατα ή ιστορικά μνημεία. Οι τουρίστες που επισκέπτονται μία πόλη, επιζητούν μία βαθύτερη «γνωριμία» με την πραγματική της ζωή, τους ρυθμούς και την καθημερινότητά της.

Aπό τα σημαντικότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας, ώστε οι δυο μεγαλύτερες ελληνικές πόλεις να αποτελέσουν πόλο έλξης τουριστών σε όλη τη διάρκεια του έτους, είναι οι καλές καιρικές συνθήκες που επικρατούν για πολλούς μήνες.

Πέραν του κλίματος ωστόσο η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη διαθέτουν κι άλλα χαρακτηριστικά τα οποία προσελκύουν τους ταξιδιώτες που αναζητούν αυτή μορφή τουρισμού. Διαθέτουν από τη μία πλευρά πλούσια ιστορία, πολιτισμό, ιστορικά μνημεία και μουσεία για να επισκεφθεί και τις γνωρίσει ο ταξιδιώτης και παράλληλα έχουν έντονη ζωή, με πλήθος επιλογών στο φαγητό, από υψηλή γαστρονομία έως παραδοσιακή κουζίνα αλλά και στη διασκέδαση.

Το γεγονός επίσης ότι τα τελευταία χρόνια οι δύο πόλεις φιλοξενούν όλο και περισσότερες σημαντικές εκθέσεις και εκδηλώσεις αποτελεί ακόμη ένα κίνητρο για τους ξένους επισκέπτες.

Καταλυτικό ρόλο βεβαίως έχουν παίξει και οι μεγάλες επενδύσεις που έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται σε ξενοδοχεία στα κέντρα της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας.

Ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι προσπάθειες προβολής της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που γίνονται τα τελευταία χρόνια σε θεσμικό επίπεδο αλλά και σε συνεργασία με ιδιωτικές πρωτοβουλίες για την ανάδειξη και καθιέρωσή τους διεθνώς ως city break προορισμών.

Χαρακτηριστική ήταν η καμπάνια που είχε «τρέξει» τους πρώτους μήνες του 2022 ο ΕΟΤ «συστήνοντάς» τις στο διεθνές κοινό ως δύο μεγάλες, «ζωντανές» πόλεις. Με κεντρικό μήνυμα «greekend: End your week like a Greek» ο ΕΟΤ προέβαλε μέσω ενός βίντεο που «ταξίδεψε» σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τις πλούσιες εμπειρίες που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες ακόμη και μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Σε πρώτο πλάνο φυσικά ήταν ο καλός καιρός ενώ έμφαση δινόταν στις μικρές αποστάσεις την πληθώρα επιλογών που έχει ο επισκέπτης για φαγητό, ποτό και διασκέδαση και ψώνια σε καταστήματα, οι οποίες του επιτρέπουν να περάσει ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο σε εξωτερικές δραστηρίοτητες.

Δείτε το αφιέρωμα του CNN Greece στον Χειμερινό Τουρισμό 2022-’23 εδώ