ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Τα έργα και οι επενδύσεις που αλλάζουν τον Πειραιά

Κομβικός στην αλλαγή της εικόνας που θα παρουσιάζει η πόλη είναι ο ρόλος των υποδομών.

Eπενδύσεις, έργα υποδομών και ανάπλασης και επιχειρηματικά projects αλλάζουν την εικόνα της πόλης του Πειραιά. Έργα που είτε έχουν ξεκινήσει, είτε ολοκληρώνονται εκτιμάται πως θα δώσουν νέα πνοή στον Πειραιά, θα ενισχύσουν την εξωστρέφεια του, θα τονώσουν την επιχειρηματικότητα και θα βοηθήσουν την καθημερινότητα των κατοίκων του.

Κομβικός στην αλλαγή της εικόνας που θα παρουσιάζει η πόλη είναι ο ρόλος των υποδομών. Από τη Δευτέρα ξεκινά και η λειτουργία των τριών νέων σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό θέατρο» από τη Δευτέρα ενώ ήδη είχαν παραδοθεί στην κυκλοφορία οι τρεις σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

«Ο μητροπολιτικός ρόλος του Πειραιά ενισχύεται με το μετρό»

«Με την έλευση του μετρό μέχρι το λιμάνι, ο Πειραιάς ολοκληρώνει όλο τον κύκλο των μέσων σταθερής τροχιάς με το τραμ, τον ΗΣΑΠ, τον προαστιακό και τώρα το μετρό και γίνεται ο πληρέστερος συγκοινωνιακός κόμβος» σημειώνει στο CNN Greece o πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης.

«Με τη λειτουργία του μετρό στον Πειραιά το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα συνδέεται με το μεγαλύτερο λιμάνι σε λιγότερο από μία ώρα. Αυτή η σύνδεση έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Σε μία χώρα, όπου ένα σημαντικό κομμάτι της οικονομίας της, στηρίζεται στα έσοδα από τον τουρισμό ήταν αδιανόητο κάποιος τουρίστας που προσγειωνόταν στο Ελευθέριος Βενιζέλος για να πάει να πάρει το βαπόρι για κάποιο από τα υπέροχα ελληνικά νησιά να έπρεπε να υποστεί τη βάσανο του κυκλοφοριακού διασχίζοντας οδικώς απ’ άκρου σ΄ άκρο το λεκανοπέδιο» υπογραμμίζει ο κ. Κορκίδης.

Παράλληλα αναμένεται να βελτιώσει και την εικόνα του κυκλοφοριακού τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε όλο το περιφερειακό οδικό δίκτυο γύρω από το επιβατικό λιμάνι. «Δηλαδή επί της ουσίας θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των Πειραιωτών και όχι μόνο προσφέροντας μια ακόμη ποιοτική σύνδεση στον οικιστικό ιστό αλλά και θα απαλλάξει την πόλη από ένα μεγάλο μέρος των αέριων ρύπων από τα οχήματα. Άρα το μετρό έχει και επιπροσθέτως συνεισφορά στο να γίνει η πόλη περισσότερο «πράσινη» και απαλλαγμένη από την ρύπανση ακόμη και την ηχορύπανση».

Μεταξύ άλλων συμπληρώνει ότι ο «συνδυασμός τραμ και μετρό φέρνει πιο κοντά το αγοραστικό κοινό στο εμπορικό κέντρο του Πειραιά. Μένει μία ακόμη παρέμβαση να γίνει με την υπογειοποίηση των γραμμών των ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι και τον τερματικό σταθμό στον Πειραιά για να αλλάξει θεαματικά η εικόνα του Πειραιά».

«Ο επιχειρηματικός κόσμος του Πειραιά αισθάνεται ικανοποιημένος και δικαιωμένος καθώς είχε από ετών επισημάνει την αναγκαιότητα ανάπτυξης των συνδυασμένων επιβατικών μεταφορών, αλλά και από το γεγονός ότι ο Πειραιάς πλέον δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα οποιαδήποτε άλλη μητροπολιτική ευρωπαϊκή πόλη ως προς τις συγκοινωνιακές- μεταφορικές υποδομές» καταλήγει ο πρόεδρος το ΕΒΕΠ.

Παράλληλα σε φάση σχεδιασμού από το Υπουργείο Υποδομών μπαίνει ένα από έργα που θεωρείται σημαντικό για την ευρύτερη περιοχή, της Δυτικής Αττικής και του Πειραιά, ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά. Όταν ολοκληρωθεί εκτιμάται ότι θα αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών και παράλληλα θα βελτιώσει και την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό.

Επενδυτικά projects

Την ίδια στιγμή με τα έργα υποδομών, σημαντικά επενδυτικά projects βρίσκονται σε εξέλιξη ή ολοκληρώνονται κάποια εκ των οποίων, σε κτίρια που θεωρούνται εμβληματικά για την περιοχή.

Όπως στον χώρο του πρώην βιομηχανικού συγκροτήματος της καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου, η «μεταμόρφωση» του οποίου ξεκίνησε από το 2016.

Σε ορίζοντα ενός έτους εκτιμάται ότι θα παραδοθεί και ο Πύργος του Πειραιά, το δεύτερο ψηλότερο κτίριο της χώρας που παρέμενε αναξιοποίητο για περίπου 40 χρόνια.

Ανάμεσα στα έργα είναι και η ανάπλαση του ακινήτου Δασκαλάκη το οποίο έχει προταθεί και για τη μετεγκατάσταση των δικαστηρίων Πειραιά ενώ εφόσον αυτό δεν προχωρήσει, η Dimand που έχει την ανάπτυξη του ακινήτου διαθέτει και εναλλακτικό σενάριο αξιοποίησης του.

Παράλληλα και τουριστικά projects βρίσκονται σε φάση υλοποίησης ή σχεδιασμού στην περιοχή του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, όπως το πρώην ξενοδοχείο Μιστράλ στην περιοχή του Μικρολίμανου όπου αναμένεται να λειτουργήσει ως Hampton by Hilton Piraeus μετά την άνοιξη του 2024.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης